در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ۱/۵ متر مربعی سرانه مدارس استثنایی/ کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید نداریم

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افزایش ۱/۵ متر مربعی فضای آموزشی مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه خبر داد.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه در حوزه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آمادگی لازم را کسب کردیم، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی کرونا، ۳ سناریو شامل آموزش حضوری، آموزش مجازی و ترکیبی از هر دو نوع آموزش در نظر گرفتیم که بنابر شرایط موجود آن را اجرایی خواهیم کرد.

او درباره وضعیت تامین معلم در مدارس با نیاز‌های ویژه گفت که کمبود معلم همواره وجود داشته و این روند ادامه دارد، اما از روش‌های جایگزین برای جبران این خلاء استفاده می‌کنیم بر همین اساس هیچ دانش‌آموزی به دلیل نبود مدرسه یا خالی بودن کلاس درس از حیث نبود معلم از تحصیل محروم نمانده است.

حسینی با اشاره به اینکه ممکن است دانش آموزی شناسایی نشده باشد یا به دلیل مسائل شخصی برای تحصیل اقدام نکند، افزود: اما امکانات و شرایط لازم برای دانش آموزانی که تمایل به تحصیل داشتند همواره برقرار بوده است و کمبود امکانات مانع ازبرگزاری کلاس‌های درس نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره مناسب سازی فضا‌های آموزشی اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ مدرسه جدید ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ساخت اینکه مناسب سازی هم شده است.

مناسب‌سازی ۱۰۵ مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

او ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده طی سال‌های اخیر۱/۵ متر مربعی سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی افزایش پیدا کرده است؛ همچنین سال گذشته ۲ هزار مدرسه با همکاری سازمان نوسازی مدارس مناسب سازی شد.

حسینی همچنین به مناسبت سازی ۶۴ مدرسه پذیرا طی سال گذشته و ۱۰۵ مدرسه دیگر طی سال جاری اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این اقدامات همچنان در تامین فضا‌های آموزشی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و مناسب سازی فضا‌های آموزشی در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار