هشدار پنتاگون به امکان جنگ میان قدرت‌های جهانی

همزمان با آغاز فرماندهی جدید و ضد روسی ناتو، یک مقام ارشد پنتاگون به این سازمان برای احتمال جنگ میان قدرت‌ها در جهان هشدار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در اظهاراتی به مناسبت تأسیس فرماندهی جدید و ضد روسی ناتو، نسبت به احتمال وقوع جنگی جهانی میان قدرت‌ها هشدار داد.

این مقام ارشد آمریکایی در سخنرانی خود در مراسم تحلیف فرماندهی جدید «نیرو‌های مشترک ناتو نورفک» خواستار جلوگیری اتحاد غربی ناتو از وقوع چنین جنگی شد.

این فرماندهی یک عملیات مشترک ضد روسیه ازسوی ناتو است. به گفته میلی اگر جنگی در این میان اتفاق افتد، مأموریت این فرماندهیِ ناتو «نبرد در اقیانوس اطلس» خواهد بود.

او در بخشی از سخنانش گفت: «من اکنون به شما می‌گویم که بقای ناتو، و موفقیت یا عدم موفقیت آن در جنگ‌های آتی اروپا به شکست و عدم شکست فرماندهی جدیدِ این سازمان بستگی دارد. در حال حاضر جهان به یک دوره بی‌ثباتی بالقوه وارد می‌شود، زیرا برخی کشورها، و به وضوح گروه‌های تروریستی به‌دنبال تضعیف نظم جهانی و به چالش کشیدن آن هستند. آن‌ها همچنین در نظر دارند همکاری و امنیت جمعی در جهان را به چالش کشیده و تضعیف کنند.»

میلی در بخشی از سخنان خود به جنگ جهانی اول و دوم اشاره کرد و با خونین خواندن آن‌ها تخمین زد که حدود ۱۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان در این دو جنگ جان خود را از دست داده‌اند. او سپس اعلام کرد که سازمان ناتو، که نزدیک به ۷ دهه درحال فعالیت است، با هدف ممانعت از چنین فجایایی بنا شد، و اکنون "نیرو‌های مشترک ناتو نورفک" دقیقا برای همین هدف درحالِ حاضر جهان تأسیس شده است.

همچنین میلی در سخنرانی خود از سازمان ناتو خواست تا خود را با «تغییرات ویژگی‌های جنگی» سازگار کند، برای این منظور با تکنولوژی‌های جدید و استراتژی‌های آمریکا آشنا شود و برتری نظامی خود نسبت به دشمن فرضی را افزایش دهد.

به تازگی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، و «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه این کشور، نیز درباره این نظم جهانی پس از جنگ جهانی دوم صحبت کردند، اما آن‌ها آمریکا و متحدانش را عامل اصلی زیر سوال بردن نقش روسیه در پیروزی دانستند و گفتند آن‌ها در نظر دارند تا مرز‌های ناتو را تا روسیه گسترش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۸ تير ۱۴۰۰
تا آمریکا هست احتمال جنگ هست
Czechia
ایرانی
۰۳:۰۶ ۲۸ تير ۱۴۰۰
چه کسانی را ازجنگ میترسانند؟،ایرانی ها را؟،امریکا و اسرائیل وقتی ازایران صحبت میکنند میدانند که جنگ باملت ایران برای هیچیک ازقدرتهای جهانی صرفه سیاسی واقتصادی ندارد زیرا درصورت درگیری باایران نمیتوانندبفهمندکه درکدام منطقه وموقعیت جغرافیایی جهان باآنان درگیرمیشوند و ازکدام منطقه جهان ضربه میخورند. افریقا،غرب آسیا،آسیای دور،آسیای میانه،امریکای جنوبی،اسپانیا،ایرلند،و...نه برای امریکا و اسرائیل امن خواهدبود و نه برای ناتو . پس بهتراست ازجنگ ودرگیری باایران اصلا حرفی نزنند، حتی جنگ ودرگیری با جبهه مقاومت، همان یمن برای هفت پشت امریکا و انگلیس وفرانسه بس است که نمیتواندخودرا و مزدورانش را ازآن باتلاق نجات دهد، آخرش هم مجبورنددست بدامن ایران شوند. امریکا و اروپا الآن به شر تحریمهایشان ضدایران درمانده اند و مدام پیام میدهندکه مذاکراتشان باایران به سرانجامی برسد، این ایران نیست که معطل برجام مانده باشد بلکه امریکا وانگلیس و فرانسه و آلمان خواهان مذاکره و به سرانجام رسیدن آن هستند.ایران داردکارخودش را میکند، تولیدچندین نوع واکسن کرونا، غنی سازی65درصدی اورانیوم،رصدخانه، راه اندازی نیروگاه برق هسته ای، تمهیدات تولیدپیشران هسته ای، موشکهای دوربرد و بالستیک نقطه زن، موشکهای جدید کروز، پهپادهای پیشرفته رادارگریز دوربرد حامل موشکهای کروزدریایی، پهپادهای فوق پیشرفته دوربرد که هنوز رونمایی ننموده، اژدرهای فوق سریع رادارگریز،ناوچه های سریع موشک انداز،قایقهای پرنده انتحاری ، تولیدخودروهای بومی درچندمدل، زره پوشهای سریع، اینها فقط گوشه ای ازتولیداتی هستندکه درحالت تحریمها به آنهادست یافت، پس با ایران و ایرانی ازجنگ ودرگیری صحبت نکنید،بهتراست حقوق ایران وایرانیهارامحترم شمرده و دست ازدشمنی بردارید. این برای صلح جهانی بهتراست.
آخرین اخبار