عضو ائتلاف الفتح: دولت در اخراج نیرو‌های آمریکایی جدی نیست

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق معتقد است دولت بغداد تصمیم شجاعانه‌ای برای اخراج نظامیان آمریکا نگرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تاکید کرد دولت  تا به امروز تصمیمی قوی و شجاعانه در قبال تجاوزات آمریکا نگرفته و ادعاهایش درباره خروج نیروهای آمریکایی غیرواقعی است.

حامد الموسوی در گفت و گو با پایگاه خبری المعلومه گفت دولت قصد جدی برای اجرای تصمیم ملت و پارلمان در اخراج اشغالگران از عراق و پایان دادن به نقض حاکمیت کشور و تعرض به نیروهای امنیتی ندارد.

وی افزود: مشخص نشدن موعد نهایی برای خروج این نیروها این تردید را به وجود می آورد که دولت در تلاش است حضور آنها را به دلایلی که به منافع آنها در عراق مربوط می شود، تمدید یا وقت کشی کند. الموسوی خاطرنشان کرد دولت به فشارهای سیاسی و مردمی در این زمینه هیچ توجهی نکرده است و این امر بر خلاف وظایف دولت عراق است که در قانون به آن اشاره شده است.

پیش از این نیز ائتلاف الفتح اعلام کرد دولت و هیئت مذاکره کننده عراقی باید تکلیف حضور نظامیان آمریکایی را روشن کنند آنگونه که در سال ۲۰۱۱ این نظامیان از خاک عراق بیرون رانده شدند چرا که حضور آن‌ها باعث نابودی عراق و ملت‌های منطقه است. ملت عراق قادر است آمریکا را تحقیر کند و هیئت مذاکره کننده باید تکلیف پرونده جدول زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی را در راستای حفظ ابهت کشور روشن کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار