اکبری تالارپشتی در نطق میان دستور:

وزرای کشور و امور خارجه دولت سیزدهم از بین چهره‌های اقتصادی معرفی شوند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر کشور حتما باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد گماشته شوند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عزت الله اکبری تالار پشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک به رئیس جمهور منتخب گفت: رئیس جمهور منتخب و مجلس شورای اسلامی در معرض یک امتحان بزرگ قرار دارند؛ در این شرایط حساس تاریخی مجلس و رئیس جمهور منتخب در انتخاب وزرا باید نهایت دقت را داشته باشند، آقای رئیسی وزرای پیشنهاد خود را باید از میان اشخاص انقلابی، تصمیم‌گیر، کارآمد و ولایی انتخاب کند که از هرگونه بازیگری‌های سیاسی مبرا باشند.

وی افزود: انتظار داریم وزرا در بخش وزارتخانه‌های، صنعت، اقتصاد، نفت، نیرو، کشاورزی و رفاه، چهره‌های مجرب انقلابی تصمیم‌گیر باشند؛ به خصوص چهره وزیر کشور حتما باید اقتصادی باشد تا استانداران و فرمانداران آشنای به صنعت، تولید و اقتصاد گماشته شوند.

نماینده مردم تهران با اشاره به وضعیت فعلی استانداران اظهار کرد: خروجی فعلی استانداران مشخص نیست و نمی‌توان آماری از فعالیت‌های اقتصادی و نقش آن‌ها در معیشت و اقتصادی مردم ارائه کرد. علیرغم اینکه برخی از استانداران تلاشگر هستند، به روزمرگی افتاده و زحمات آن‌ها سازمان دهی شده نیست؛ وزیر می‌تواند معاونان خود را سیاسی انتخاب کند، اما از آنجایی که سرفصل کار همه ما اقتصاد و معیشت است، استانداران باید اقتصادی باشند.

تالارپشتی با تأکید بر اینکه چهره وزیر امور خارجه نیز باید اقتصادی باشد بیان کرد: در حال حاضر شاید برخی سفرای با تجربه در سفارتخانه‌ها زحمت بکشند، اما این سفارتخانه‌ها خروجی ندارند. وقتی رهبری روی جهش تولید تأکید دارند این جهش باید در جهتی باشد که حامی تولید داخل برای صادرات باشد.

وی ادامه داد: مملکت را می‌توان به خوبی اداره کرد هرچند آقای روحانی ۸ سال در زمین آمریکا و انگلیس بازی کرد و توجه به روحیه انقلابی مردم، مسیر شهدا، توصیه‌های رهبری نداشت، عملکرد این روزها نیز شاهد است که شب عید قرارگاه مرغ تشکیل دادند، آب خوزستان، برق صنعت کشور، شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان، به شکلی مدیریت شد که جامعه را بدون توجه به رأیی که از مردم گرفت و دِینی که به آنها داشت، مستأصل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۰۰:۱۵ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام مگر اول انقلاب نیز برای رفع مشکلات اقتصادی سکان حرکت را به دست اقتصاد دان (بنی صدر خائن ) ندادیم ؟ مگر در این 30 سال اخیر اقتصاد دان ها نسخه نپیچیدند ؟ مگر مدیران اقتصادی از اقتصاد دانان انتخاب نشدند ؟ لذا خاموش . باید مدیران نظام از افراد با شعور ، متعهد و متخصصی انتخاب شوند که نقشه راه را تغییر داده و با تعمیرات اساسی و هموار نمودن راه های عبور زمینه فساد را به صفر برسانند و رانت را از کشور دور و نابود کنند . لذا متفکرین انقلاب که دور از رانت خواران هستند از دولت می خواهند از مشاورین جدید و با نگرش جدید استفاده نموده و از مشورت با مشاورین کذشته دوری کنند تا با هدایت تداوم راه انحرافی آنها را به چاه نیندازند . مهندس گودرزی
آخرین اخبار