مذاکره عراق و عربستان برای تقویت مبادلات تجاری دو جانبه

نخست وزیر عراق با هیئتی به ریاست وزیر تجارت عربستان در بغداد دیدار و درباره افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق با «ماجد القصبی»، وزیر تجارت عربستان در بغداد، پایتخت عراق دیدار و درخصوص افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور همسایه گفتکو کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، القصبی سلام و تبریک پادشاه و ولیعهد عربستان را به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان به نخست وزیر عراق ابلاغ نمود و برای او و مردم کشورش آرزوی پیشرفت و شکوفایی کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: در این نشست توسعه روابط دو جانبه بین بغداد و ریاض، راه‌های تقویت همکاری در زمینه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، کار در جهت تقویت و توسعه جنبش‌های درون تجاری، غلبه بر موانع و تاخیر‌ها و تسهیل روش‌های اجرایی برای افزایش همکاری دو جانبه در سطوح و زمینه‌های مختلف بحث شد.

ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: الکاظمی از سطح روابط دو کشور و اشتیاق به تقویت آن‌ها تمجید کرد و چشم انداز‌های بیشتری برای همکاری مشترک در چارچوب شورای هماهنگی عراق و عربستان در نظر گرفت.

همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی، امروز (دوشنبه) در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره توسعه روابط بین عراق و امارات بحث و تبادل نظر کردند.

دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای درباره این تماس گفت: مصطفی الکاظمی در یک تماس تلفنی با محمد بن زاید آل نهیان ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان و آرزوی امنیت و سعادت برای مردم عراق و امارات، درباره گسترش روابط دو جانبه و پروژه‌های مشترک بین دو کشور گفتگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۹ ۲۸ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
> ، >
جمیع امت مومنین مسلمین امت حزب الله امت واحده رسول الله ص در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص برای فروپاشی فراعنه برده داران ظالمین ستمگران فاسدین فاسقین آل سعودی خائنین به اسلام و مسلمین در سر تا سر عربستان حجاز و در تمامی کوچه بازار معابر اماکن عمومی و مساجد و در بیت الله الحرام مکه مکرمه و مدینه منوره و صحرای عرفه و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص قبل از دعای پر فیض عرفه و بعد از دعای پر فیض عرفه با بانگ بلند فریاد بزنند لبیک یا حسین ع تا ستونهای کاخهای فراعنه برده داران ظالمین ستمگران مظلوم کشان کودک کشان شکنجه گران آل سعودی رو به سقوطی خائنین از هم فرو بپاشد هرچه سریعتر تا حکومت جمهوری اسلامی مستقل آزاد عربستان حجاز توسط امت واحده رسول الله انقلابی امت حزب الله عربستان حجاز تشکیل شود و آمریکایها و صهیونیستها و همپیمانان نکبت اشغالگرشان هم از عربستان حجاز اخراج و فراری و نابود شوند که در مرکز قبله گاه نورانی مقدس جهان اسلام توسط این خائنین سعودی خبیث حضور دارند و دارند ثروتهای ملی ملت مستضعفین عربستان حجاز بیت المال مسلمین عربستان حجاز را غارت می کنند و باج می دهند به آمریکایها و همپیمانان خبیث تروریست اشغالگرشان و مردم مظلوم مومنین مسلمین مستضعفین بینوایان عربستان حجاز را در رنج عذاب فقر بدبختی انداخته اند . لبیک یا حسین ع .
> ، >
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه آزاده اندیشانه مومنانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار