بهمئی در مسیر توسعه با اجرای ۴۲ طرح عمرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ طرح عمرانی و زیر بنایی در شهرستان بهمئی افتتاح و کلنگ ۹ طرح به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بهمئی گفت: بیش از ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح طرح‌های عمرانی و زیر بنایی در بهمئی هزینه شده که ۴۵۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای طرح‌های کلنگ زنی تخصیص داده شد.
 
هوشنگ حاجی زاده با بیان اینکه همه طرح‌های کلنگ زنی شده مراحل مناقصه خود را طی کردند و تامین اعتبار لازم برای این ۹ طرح انجام شده است، افزود: بیشترین میزان اعتبارات اختصاص یافته که نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته در حوزه راه و تامین آب برای این شهرستان است.
وی همچنین با اشاره به اینکه اولویت ما در شهرستان بهمئی رسیدگی به روستاها، مناطق محروم و دور اُفتاده است، اضافه کرد: مدیران موظف هستند تا به نتیجه رسیدن این طرح‌ها پیگیری لازم را انجام دهند و در رفع مشکلات مردم و شهرستان کوتاهی نکنند.

حکمت الله سنایی فرماندار بهمئی هم در حاشیه بهره برداری و کلنگ زنی این طرح‌ها با اشاره به اینکه بیشترین طرح‌های کلنگ زنی شده و به بهره برداری رسیده در این شهرستان در حوزه‌های راهداری، توسعه شهری، شرکت توزیع برق، تامین آب، مخابرات، ارتباطات، فناوری اطلاعات و بنیاد مسکن بوده است، گفت: یکی از دغدغه‌های اساسی و نیاز مبرم مردم شهرستان، راه اندازی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی، تامین آب شهر لیکک و حومه از طریق سد کوثر و تامین برق پایدار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد هم از کلنگ زنی طرح تامین و پایداری آب شهر لیکک و احداث مخزن ذخیره و پمپاژ آب این شهر خبر داد و گفت: برای تامین آب شهر لیکک ۸ حلقه چاه عمیق به صورت شبانه روز فعال هستند که با بهره برداری از طرح جدیدی که امروز کلنگ زنی شد ۳۰ هزار نفر از جمعیت شهر لیکک از نعمت آب سالم و با کیفیت برخوردار می‌شود.

اسفندیار برخه بیان کرد: کلنگ زنی طرح تامین و پایداری آب شهر لیکک و احداث مخزن ذخیره و پمپاژ آب این شهر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی تامین اعتبار شده و تا ۸ ماه دیگر این طرح به همت شرکت آب و فاضلاب استان به بهره برداری می‌رسد.
 
وی افزود: شهرستان بهمئی دارای هزار و صد مشترک و ۱۵۲ روستا است که برای تامین آب این تعداد اشتراک و روستا اقدامات لازم واساسی انجام می‌شود.
برخه هدف از اجرای این طرح را تامین و پایداری آب شهر لیکک برشمرد و گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح بخش زیادی از مشکلات آب شهر لیکک و روستا‌های تابعه رفع می‌شود.
طرح تکمیل آسفالت ورودی سه راهی بهبهان به بهمئی، احداث یک دستگاه پل بزرگ بین محور شهر لیکک به منطقه جایزان در خوزستان، ۳۵ واحد مسکن محرومان، سوله مدیریت بحران، طرح احداث مخزن هزار متر مکعبی شهر لیکک، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی، تکمیل زیرساخت‌های فنی و احداث راه روستائی بنه پیر، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی چشمه امیری، برم الوان، آب الوان و روستای امیر المومنین از مهمترین طرح‌هایی است که با تخصیص اعتبارات لازم امروز کلنگ زنی شد.
 
افتتاح و بهره برداری از طرح احداث خط فشار آب شهر لیکک به نمایندگی از ۸ طرح، تقویت و ارتقاء ایستگاه موبایلی همراه اول به نمایندگی از ۴ طرح، اجرای طرح هادی روستای بابا احمد به نمایندگی از ۲۰ طرح روستایی و افتتاح ساختمان شهرداری لیکک هم در این شهرستان انجام شد.
انتهای پیام/ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.