حکم قانون در مورد اخذ معافیت خدمت وظیفه با مدرک جعلی/ سربازی در دیگر کشورهای دنیا چگونه است؟

جوانان زیادی در سراسر دنیا موظفند دوران خدمت سربازی را سپری کنند و البته قوانین کشور‌ها در نوع گذراندن این دوران دخیل است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در کشور ما برای بر طرف شدن بخشی از نیاز نظامی ایران در سال ۱۳۰۳ برای اولین بار، رضا شاه لایحه خدمت سربازی اجباری را به مجلس شورای ملی چهارم تقدیم کرد و سرانجام این لایحه در مجلس پنجم شورای ملی سال ۱۳۰۴ تصویب شد.

این تصمیم در آن دوره گامی مهم برای تقویت وحدت ملی به شمار می رفت، چرا که جوانان از هر گروه، طبقه و منطقه ای به انجام خدمت واحد بر می‌خاستند. خدمت سربازی در این ۱۰۰ سال اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است و طی این مدت بسیاری از کشورها قانون خدمت وظیفه عمومی خود را تغییر داده اند. تصویب لایحه خدمت اجباری با توجه به شرایط کشور در آن زمان تصمیمی عاقلانه و سازنده بود، اما هر تصمیم و قانونی نیاز به دقت و نظارت دارد تا در صورت لزوم تغییر پیدا کرده یا نقاط ضعف آن شناسایی و بر طرف شود.

از خدمت اجباری زنان تا سربازی زیر یک سال

خدمت سربازی طی سال‌های اخیر از این توجه بی بهره مانده و تغییر شرایط، دیدگاه‌های نوین برخاسته از حقوق و قانون سایر کشورها و نیازهای زمان حال حاضر بسیاری را نسبت به این قانون معترض کرده است.حدود ۱۰۹ کشور مانند آمریکا، اسپانیا، عمان، آرژانتین، بلژیک، آلمان، ایتالیا، بریتانیا قانون خدمت اجباری ندارند. در کشورهایی نیز فقط با وقوع شرایط خاص خدمت اجباری می‌شود، در برخی کشورها مدت خدمت اجباری یک سال یا کمتر است و بعضی دیگر از کشورها خدمت هم برای مردان هم برای زنان اجباری است. در کشورهایی مانند الجزایر، آنگولا، قبرس و ...خدمت اجباری غیر نظامی یا بدون سلاح است.کشورهایی نیز خدمت انتخابی با ترکیبی از خدمت داوطلبانه و اجباری دارند.

حکم قانون در مورد اخذ معافیت خدمت وظیفه با مدرک جعلی/ سربازی در دیگر کشورهای دنیا چگونه است؟

آیا تنها راه ساختن جوانان خدمت سربازی است؟

طبق قانون ایران مردان بالای ۱۸ سال موظف به ۲۴ ماه خدمت اجباری سربازی هستند مگر افرادی که به موجب تحقق دلایل ذکر شده در قانون از خدمت معاف شوند. از جمله استدلال موافقان این قانون که چندسالی است صدای معترضانش بیش از پیش به گوش می‌رسد، تامین نیروی نظامی، ساخته شدن مردان ضمن خدمت و ادای دین به میهن است، اما اگر این مهم ترین استدلال‌های این گروه باشد راه‌های بی شماری برای انجام وظیفه و ادای دین به کشور، همچنین ساخته و پرورده شدن فرزندان ایران وجود دارد که فارغ از مشکلات سربازی اجباری آن هم به مدت دو سال است. برای تامین نیروی نظامی کشور نیز می‌توان با پرداخت حقوق مکفی، ایجاد شرایط مناسب و ...افراد را جذب ارتش و یگان‌های نظامی کرد.

راه‌های غیر قانونی فرار از خدمت سربازی 

با این اوصاف خدمت سربازی همچنان اجباری است مگر در مواردی که به موجب قانون استثنا شده باشد و نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی مشکلات بسیاری را برای این اشخاص به وجود می‌آورد. مشمولان غایب برای استخدام در ادارات دولتی و ...با مشکل مواجه هستند و اگر اداره ای به استخدام این افراد اقدام کند طبق قانون تحت پیگرد قرار می‌گیرد. علاوه بر مشکلات قانونی، عرف جامعه نیز مسائلی را برای این افراد به وجود می‌آورد، برای مثال مقدمات و رضایت ازدواج با مشمولان غایب در برخی موارد به سختی فراهم می‌شود. افرادی که قانونا از خدمت مستثنی نشده اند ممکن است برای شانه خالی کردن از خدمت سربازی به راه های غیر قانونی ای متوسل شوند که طبیعتا تبعات بدی نیز به دنبال دارد.

حکم قانون در مورد اخذ معافیت خدمت وظیفه با مدرک جعلی/ سربازی در دیگر کشورهای دنیا چگونه است؟

جعل اسناد و قانون مجازات اسلامی 

افرادی هستند که حتی به قیمت لطمه رساندن به سلامت فیزیکی خود در صدد گرفتن معافیت پزشکی باشند، اما گاهی اشخاص برای استفاده از این معافیت راه آسان تری انتخاب می‌کنند، جعل گواهی معافیت پزشکی یکی از این راه‌ها است. جعل ایجاد هر چیزی خلاف واقعیت است. ایجاد مکتوبات یا اسناد، بازسازی مهر و امضای اشخاص، خراشیدن یا تراشیدن کلمه به منظور از بین بردن یا تغییر آن، قلم بردن در مکتوبات به منظور تغیر اعداد و ...، الحاق چیزی با هدف افزودن موارد جدید به سند، خط زدن، سیاه کردن یا از بین بردن بخشی از نوشته، ایجاد تغییر در تاریخ سند، الصاق دو نوشته به یکدیگر و استفاده از مهر فرد بدون اجازه او از مصادیق جرم جعل اسناد است. به موجب قانون مجازات اسلامی و قانون خدمت وظیفه عمومی برای جعل اسناد و مدارک پزشکی مجازات های مختلفی مقرر شده است.

قانون در مورد جعل اسناد چه می‌گوید؟

طبق اصلاحیه ماده ۶۰ قانون خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ،‌ شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه‌عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده، با رعایت شرایط و امکانات خاطی، دفعات و مراتب جرم و تأدیب از وعظ‌، توبیخ و تهدید به حبس تعزیری از ۱ تا ۵ سال محکوم می‌شوند.

حکم قانون در مورد اخذ معافیت خدمت وظیفه با مدرک جعلی/ سربازی در دیگر کشورهای دنیا چگونه است؟

قانون مجازات  نیروهای مسلح در مورد متخلفان صدور معافیت

البته قانونِ مجازاتی که برای نیرو‌های مسلح وضع شده برای افراد نظامی و کارمندان دولتی که مرتکب این جرم می‌شوند کیفر شدیدتری پیش بینی کرده است. در ماده ۷۹ قانون مجازات جرایم نیرو‌های مسلح پیش بینی شده افرادی که با علم به جعلی بودن اسناد، اقدام به استفاده از آن‌ها می‌کنند ضمن لغو امتیازات کسب شده و اعزام به خدمت، به ۶ ماه تا ۳ سال حبس یا پرداخت ۳ تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شوند. اگر در قانون دیگر کیفر شدیدتری ذکر نشده باشد، نظامیانی که شرایط معافیت یا اعزام شخصی را مخالف مقررات فراهم کرده، به سبب غیر قانونی موجب شوند نام فرد در لیست مشمولان ذکر نشود، با کمک فرد دیگری یا شخصا گواهی خلاف واقع تنظیم و صادر کنند به حبس از ۱ تا ۵ سال یا پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶ تا ۳۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Ragnar
۰۹:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
چند مدرک جهت جعلی بودنه وحید امیری ( وجدان کاری بزرگ ترین قاضی خدا در انسان)
1- سردار باران جشمه رو سخنانی از 135 کارت جعلی خدمت رو نمایی کرد که در آن اسم وحید امیری وجود دارد
2 - سال ۹۳ وحید امیری در برنامه زنده تلویزیونی گفت من در حال تحصیل هستم و مشمول سربازی نشدم و در سال بعدی گفت من در سال ۹۰ معاف شدم
3 - معایفیت وحید امیری پزشکی بوده اما او چه قبل و بعد گرفتن معافیت جعلی خود بازیکن سالم فوتبال بوده و دارای چند فرزند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
شما این حق ندارید که چیزی اجبار کنید ، نه زندگی یه جوان بلکه یه خانواده تحت شعاع قرار میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
دوستان سربازی وظیفه همس همه باید برید اینقدرم دنبال نرفتن نباشید من ۱۹ ماه مرزبان بودم اگرم بشه ۱۹ بار دیگه هم میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ما که رفتیم سربازی ولی هر چه زودتر برداریدش تا بقیه مثل ما بدبخت نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی به لباسمونم گیر میدن با استین کوتاه نمیشه رفت یعنی چی اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
تنها راه مرد شدن باشه یا نباشه مگه زوره آدم مرد بشه؟
کوچک ترین حق تصمیم گیری رو ازمون سلب کردید، از شبکه اجتماعی و لباس و... بگیر برو تا بالا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ما تو پادگان فقط علف های اونجا رو میکندیم.همه بچه ها با مدرک لیسانس به بالا فقط علف میکندن.یه رفتاری میکردن با ما انگار اسیر گرفتن.ادم با دشمن خودشم این کارو نمیکنه .من نمیدونم بعد 100سال چرا نمیخواید این قانون سربازی رو تغییر بدید.این قانون رو رضا خان اورد .ما انقلاب کردیم که اون قانونها عوض بشه که از فرزندان اینده بیگاری کشیده نشه ولی انگار نه انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من تا قبل سربازی با بچه ها میخواستیم کسب و کار بزنیم رفتیم خدمت از همه چی زده شدیم الان فقط تو فکر اینیم بریم خارج از کشور.
این همه به ما میگفتن درس بخونید تا برا خودتون کَسی بشید حالا رفتیم خدمت یه دیپلمه داره به مدرک دکترا دستور میده.اخه این چه وضعیه درست کردید؟
India
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اولا سربازی عادلانه نیست، مسئولین رده بالای کشوری خودشون و بچه هاشون سربازی نرفتند.
لطف کنید لیستی از سربازی مقامات کشوری و فرزندانشان.
مگر نمیگید خدمته پس چرا معافیت از سربازی جایزه ویژه است؟
نفرات برتر کنکور و برتر جشنواره ها چرا معافند؟ مگه خدمت نیست، آیا اینها با سرمایه کشور به جایی نرسیدند و نباید بهتر خدمت کنند؟
فارغ التحصیلان شریف و تهران که با رانت هایی که دارند با پول ما دانشگاه درس می خونند و میرند خارج و بعد یه قانون میاد میگه شما معافید. ماها که پول نداریم بریم دانشگاه یا پا پول خودمون میریم دانشگاه و یا رانت و آشنا نداریم موظف به خدمتیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی من افتاده تو کلانتری اینا یه ذره ادبم ندارن.واقعا زده شدم از همه چی.ایا نظافت جزو تامین امنیت کشوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
یه ذره حقوق میدن به ما همشو میدیم کرایه.اخه اینطوری نمیشه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
فقط بلدید بگید جرم مجرم.همین کارا رو کردین 3میلیون سرباز فراری داریم.والا سربازی فقط حمالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی خوبه ولی به شرط اصلاح قوانین حال حاضر خدمت.اینکه حرمت جوان خدشه دار نشه و حقوق مناسبی بهش بدن.مخالف نظر اون دوستاییم که میگن سربازی اختیاری شه. فردا خدای نکرده جنگی بشه حداقل بتونه از حریم خودش دفاع کنه.برای هر وجب کشور که نیروی نظامی نداریم . یه بادکنک بترکه می‌ترسه این چجوری میخواد فردا زن داری کنه.حداقلش آموزش های کامل نظامی رو ببینه بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۵:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این نظر شماست. ولی دیگران با اجباری مخالفن. به زور هم نمی شه آدم ها رو پوست کلفت کرد. درضمن، آمریکا با اون همه قدرت نظامی سربازیش اجباری نیست. اگر هم خدایی نکرده جنگی بشه، آدم های تحصیل کرده با دو سال دیده بانی بالای برج نمی تونن جلوی موشک و بمب و ... رو بگیرن. جنگ های آینده مثل جنگ 40 سال پیش نخواهد بود، همه موشک و پهباد و زمین به هوا و انواع تجهیزات نظامی پیشرفته. یه سرباز که 3 ماه آموزش دیده و بقیش رو هم فقط دیده بانی داده، چطوری می تونه جلوی اینها رو بگیره و کشور رو نجات بده.
شما قبل نظر گذاشتن تحقیق کن.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من چرا باید با مدرک دکتری 2 سال از بهترین دوران زندگیم رو تباه کنم؟
بنده هم مثل سایر دوستان به هر طریقی که شده از این کشور معاجرت خواهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اصلا باید سربازی باشه بشه 5 سال چطور من دو سال خدمت کردم اونوقت بقیه نکنن؟اگه بخاد سربازی لغو بشه باید به ما که دو سال رفتیم از جیب اونایی که بعدا نمیرن خسارت بدن
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۵:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اولا این حرف شما خیلی نادرست هست. یعنی چون مشکلی هست، نباید مشکل رو حل کنیم چون بعضی ها قبلا این مشکل رو داشتن؟!.
حرف شما اصلا خلاف منطق حل مشکلاته.
خب ما مشکل کشیدیم، حلش نکنید تا دیگران هم مثل ما مشکل بکشن. نه جناب، اینطوری سنگ رو سنگ بند نمی شه.
در ثانی، بر اساس این طرح همه ی افراد کشور در صورت دریافت خدمات دولتی، چه زن چه مرد، (امنیت که زن و مرد نمی شناسه، همه دارن ازش بهره مند می شن)، باید مالیات بدن. و مالیات افرادی مثل شما که سربازیشون رو به اتمام رسوندن از بقیه ی آقایان کمتر است. پس عدالت نیز از نقطه نظر شما رعایت شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من رفتم سربازی و دیدم خوب نیست و میگم کاش بقیه هم نرن و هر طور میتونن معافیتی چیزی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
نه به سربازی رضا شاه و مرگ بر شاه. سربازی جز خدمت به وطن نیست، پس نباید مهندسان جامعه را به بیگاری برد. رضاشاه و خاندان کثیف پهلوی غلط بیجا زیاد کردند در طول تاریخ. برادران انقلابی ما در سپاه و ارتش باید فکری اساسی برای آبادانی این مرز و بوم کنند و قوانین رضاشاه را ننگ و خفت و خواری بدانند و از ارمان های امام راحل تبعیت کنند، امام خمینی فرمودند: سربازی جز خدمت به وطن نیست و باید به سرباز احترام گذاشت و به پاس احترام به جامعه خود خدمت کنند. (رضاشاه ننگت باد)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من خودم با فوق لیسانس رفتم خدمت.قبل خدمت کلی برنامه داشتم برای آینده (دکتری و کار تو این کشور و...) اما بعد سربازی الان تمام اون برنامه ها کنسل شده و دارم مهاجرت میکنم برم جایی که حداقله احترام رو برای یک انسان قائل باشند
Iran (Islamic Republic of)
Amoo
۱۴:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی در ایران=بیگاری(توالت شستن، جارو زدن ،ملا بنویس شدن و...) تحقیر(فوق لیسانس با درجه ستوان دومی می‌ره سربازی اما توسط کادر درجه دار یا سرباز صفر بیسوادی که چند ماه بیشتر خدمت کرده انواع و اقسام توهین رو می‌شنوه) اعتیاد(حداقل سیگاری شدن و آشنایی با انواع و اقسام مواد مخدر که فرد هیچوقت تو عمرش نشنیده اسمشو) پارتی بازی(آشنا نداشته باشی دیدم طرف با دکترا هم پست میداد) خلاصه کلام نابود کردن و خردکردن یک آدم تمام اتفاقی که در دوره خدمت میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام دوستان و مسولین گرامی سرباز زینت کشور است اگر سرباز نباشد امنیت نیست همین الان که ما از نظراقتصادی مشکلاتی داریم ولی خدارو شکر که آرامش داریم امنیت و ارامش شرط اصلی بقای یک مملکت است شما اگه به کشورهای جنگ زده نگاه کنید میبینید چه فاجعه بزرگی داره در انجاها اتفاق میوفته من اینا رو گفتم که بدونید چرا خدمت ضروریه حتما برید اگه میتونید .از مسولینم تقاضامند هستم که فرقی بین اونایی که میرن و نمیرن قائل باشن یا حتما در نظام استخدامشان کنن چون جوانان سالم و با اوباهتی هستن که میرن دل شیر دارن که میرن پس بهشون برسید تا از زندگی عقب نمونن دوستان من اینا گفتم شعار نیست خودم رفتم ۱۹ماه مناطق مرزی ایلام و کردستان بودم زمان اوج داعش ملعون شب ها تا صبح همه نگهبان بودیم ولی خدا وکیله الان دنبال کار هستم لیسانس مدیریت دارم
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۵:۱۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
دوستان بذارین ترجمه کنم: من سربازی رفتم با اون همه وضعیت. شما هم باید برین. زوریه.
جناب، کسی که دل شیر نداشته باشه باید از بیکاری و گرسنگی بمیره؟!.
درضمن، در طرح سربازی اختیاری، امنیت کاملا لحاظ شده و 400 هزار داوطلب، به عنوان تعداد کسایی که باید به صورت اختیاری به سربازی برن و با حقوق بالا آموزش های لازم رو ببینن در نظر گرفته شده، که به قول آقای ابوترابی زیاد هم هستن. پس شما حرص و جوش امنیت رو نزن.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اینی که الان بهش میگن سربازی، سربازی نیست. برده داریه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
والله. سرباز برای محافظت از امنیت کشوره. اینا سرباز روی برای رفت و رو و شست و شو و این جور چیزا می خوان که برای هر کاری بهش دستور بدن، اونوقت می گن ما سرباز کم داریم. بله، نیروی کار مفت یک میلیارد هم کمه، وگرنه کشورهای ابرقدرت که سربازی اجباری ندارن چیکار کردن؟!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ناهار و شامم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
دو سال از بهترین سال های زندگی عمر یه پسر که انرژی خوبی داره و می تونه درامد و تجربه خوبی رو کسب کنه برای همین سربازی از بین میره
اموزشی رو بزارید باشه ولی بقیه اش واقعا احتیاج نیست
ای کاش این قانون عجیب و غریب که برای چند ده سال پیش اصلاح می شد شرایط با موقع تصویب این قانون خیلی فرق کرده خیلیییی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اصلا آموزشی هم نباید اجباری باشه. مگر در شرایط جنگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی رفتن اشتباهه دیگه،هرکی بره ضرر کرده.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۱:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
من یه طومار کامنت گذاشتم تایید نشد. آقا لغوش کنید، به زور نمی شه دیگران رو برد جایی. داره به همه ی جوانب جامعه و روان جوانان آسیب می زنه. این قانون مسخره.
طرح جناب ابوترابی در مجلس بهترین طرحه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
ما انقلاب نکردیم که از قانونی که رضا شاه تصویب کرده تبعیت کنیم هر چه سریع تر باید قانون سربازی اصلاح شود
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۱:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
با سلام 2سال واقعا خیلی زیاده با این وضیعت !! دوسال لاقل مقداری پس انداز میشه کرد دوسالم تو خدمت عقب بمونیم پس کی پس انداز کنن ازدواج کنن خونه که مهاله ماشین و... بخرن وضع خوب باشه 3سالم میشه رفت با این وضع خدایی 1سالم زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
عمر مفید جوانان را با این قوانین مسخره هدر ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
به عنوان یک زن میگم سربازی نبایددددددد اجباریییی باشددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
حداقل کسانی که دوسال رفتن خدمت کار دولتی بدین چه معنی داره یه دختر 23ساله کارمند بانکه زجر بدبختیشو پسر تو دوران خدمت می‌کنه حقوق مزایا د تر خانم ها در پست دولتی میگیرن این انصافه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
قانون در مورد جعل اسناد هیچ چیزی نمی گوید ما یه پرونده داشتیم تو دادگاه طرف جعل کرده بود و اوراق جعلی وارد پرونده کرد و همین اوراق هم مسیر پرونده رو تغییر داد بعداز پیگیری و شکایت علیه جعل ایشان تبرئه گردید حتی منع تعقیب هم نه کلا تبرئه پس قانون برای جعل مجازاتی نداره تازه این جعل در یک پرونده قضایی بوده که خیلی مواقع سرنوشت یک یا چند نفر رو تغییر میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
رضاشاه غلط کرد که چنین قانونی را ساخت (مرگ بر پهلوی و نظام شاهنشاهی). ما انقلاب کردیم تا از سایه ظلم خارج شویم و کشور را بسازیم نه انکه ظلمی دوباره بر خود و جامعه روا داریم. دولت باید این دوسال را تعدیل کند و یا روش های بهتری را جایگزین کند. تفاوت زیادی بین سه کلمه (بفرما, بشین و بتمرگ) هست. سربازی نیز چنین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
فریبی که حکومت پهلوی خورد :سربازی خدمت ودین به کشور است وبایدمحتوای آنرا جهادی وپر بار کرد مثل :سپاه بهداشت وترویج ودانش و بهداشت و....تا جوانان حس کمک به هم نوع را در خود پرورش دهند .و همین حرکت بود که جوانان قبل از انقلاب را وادار به خروش علیه حکومت شاهنشاهی کرد زیرا با مردم همدرد شدن وبه عمق محرومیت پی بردند وحالا دشمن می خواهد با فوت کردن چراغ جهاد را خاموش کند .زهی خیال باطل !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
خدا پدر و مادرتون رو بیامرزه کی گفته دوسال باید خدمت بری تا مرد بشی، تو این دوسال اگه تحصیل کرده هم باشی نه بهت زن می دن نه شغل زمان خدمت اجباری رو کم کنین 7 یا 8 ماه کافیه نهایتا یک سال
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اصلا باید کلا اختیاری بشه. 7-8 ماه زمان کمی نیست، و خیلی ها حتی از سربازی و سر مرز رفتن و مبارزه کردن وحشت دارن. اصلا یکی از اهداف طرح مجلس حرفه ای کردن ارتش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
رضا شاه خیلی کار های دیگر را قانونی کرد مثل :کشف حجاب ومتحدالشکل بودن لباس ها و....اما او فقط از کشور ها الگو بر داری می کرد پس این الگو ها مربوط به دنیابوده نه مغز وفکر رضا خانی چون او چار چوب فکری خاصی نداشت وکلا":کپی کار بود ! کپی پیس بود !!!
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۵:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اصلا مشکل اصلی جوانان همین سربازی هست. کسی که بخواد وارد بازار کار بشه، اگه نخواد درس بخونه، باید بره سربازی. تازه حتی اگر هم درس بخونه، باید بره سربازی، مگر اینکه امریه بگیره و ... و ... . اینکه بعضی ها فقط برای فرار از سربازی می رن دانشگاه. بعد از دانشگاه هم دو سال باید برن سربازی که بعد دو سال دیگه هیچی از اون چیزایی که تو دانشگاه یاد گرفتن یادشون نمی مونه. بین تحصیل و کار دو سال فاصله میافته، سن ازدواج زیاد می شه، فرزندآوری کم می شه. همین که اجباری می خوان بفرستنت سربازی، کلی روی جوانان فشار وارد می کنه. یا درس، یا سربازی. تازه حتی بعد درس هم باید بری سربازی. بعد از تحصیل و دو سال سربازی بی مورد، حالا باید برگردی و با چیزی هایی که هنوز یادت مونده، یه کار پیدا کنی و اگه پدر و مادرت پولت رو ندن، باید برای زندگی مشترک خونه داشته باشی. همین سال هایی که جوان ها از سربازی فرار می کنن می تونن به تولید و تحصیل و پیشرفت در راه مورد علاقه خودشون بپردازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
بین تحصیل و کار من الان پنج ساله فاصله افتاده دارم با لیسانس کارگری میکنم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند گمنام
۰۳:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
امیدوارم هر چه زودتر قانون خدمت وظیفه عمومی برای همیشه در ایران نسخ گردد تا به بیگاری کشیدن از پسران پایان داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی اجباری باید لغو شود و به سربازی حرفه ای و داوطلبانه تبدیل شود و افراد استخدام و حقوق به ان ها داده شود.چرا مسئولان نمیخوان بفهن که این سربازی اجباری داره به کشور و جوانان ضربه میزنه از اشتغال بگیر تا تاخیر در ازدواج و همچنین مشکلات روحی و روانی . امیدوارم دولت اقای رئیسی و مجلس انقلابی این مشکل بزرگ جوانان را حل کنند اینشالا.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
تجربه ثابت کرده تا مردم خودشون از مسئولین طلب نکنن، اونا خودجوش نمی رن چیزی رو درست کنن. مخصوصا همین طرح سربازی که جناب ابوترابی حتی مسئله ی امنیت رو هم در اون لحاظ کرده و باز هم ستاد می گه: این مسئله امنیتیه، کسی حق نداره دربارش حرف بزنه.
تا آگاهی عمومی ایجاد نشه و همه خواهان تغییر این مدل سربازی نباشن، مسئولین هیچوقت سراغش نمی رن.
باید از نمایندگان این طرح حمایت بشه و این طرح در تمام فضای مجازی پخش بشه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی اجباری دومین مانع ازدواج آقایان است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
قانون سربازی اجباری در کشور ما بسیار عقب مانده است و با حقوق بسیار ناچیزش باعث عقب افتادن پسران از زندگی و کار و تشکیل خانواده شده است.
این قانون هر چه زودتر باید اصلاح شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
درزمان جنک وصلح درحالیکه سربازی از نظامهای بسیار مهم یک نظام وکشور هست کهمنجر به ساختن مردان وزنان جامعه میشود اگر منصفانه با ان برخورد شود ودقیق بسیار مفید ولازم وضروری هست هم خانمها وهم اقایان واینکه خانمها نباید سزبازی بهروند کاملا اشتباه هست وخانمها درپشتیبانی وبسیاری ازمسائل میتوانند خدمات منطقی ومنصفانهداشتهباشند برای زندکب مناسب اینده
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
در این طرح که سه دسته ی مالیاتی الف، ب و ج داره. الف: کسانی که سربازی رو تمام کردند و خانمها. ب: مشمولین مازاد بر ظرفیت. ج: غایبان و اونهایی که تکلیفشون معلوم نیست.
مالیات ها بسیار کم است و از الف که کمترین هست تا ج که بیشترین هست پیش می ره. پس سربازی تبدیل به یه مالیاتی نمی شه که فقط آقایان باید با عمرشون اون رو پرداخت کنن، چرا که خانمها نیز در کشور از امنیتی که سربازان تامین می کنن بهره می برن.
عدالت اجتماعی برقرار می شه و این مالیات ها صرف حقوق و آموزش نیروهای حرفه ای میشه.
Venezuela (Bolivarian Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
این قانون به نفعشون بوده که تا الان مونده و گرنه مثل خیلی از قوانین ملغی میشد.اصلا اینطور نیست که جوان با رفتن به سربازی ساخته میشه.کسانی رو میشناسم که سربازی هم نرفتن و شغل ازاد دارن و از همه کسانی که شغل دولتی دارن موفق ترن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
سربازی باید برای کشورها اجبار باشد
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
اجبار با عمر و جوانی مردم سر و کار داره. و هیچ فردی، حتی شما هم حق ندارین در مورد عمر دیگران تصمیم بگیرین.
آخرین اخبار