رشد فزاینده تولید و سود در پتروشیمی خراسان

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت:پتروشیمی خراسان، سه ماهه اول ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد رشد داشت و به ۲۵۷ هزار تن رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علیرضا بابازاده مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: میزان تولید پتروشیمی خراسان از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سه ماهه اول ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد رشد داشت و به ۲۵۷ هزار تن رسید.

بابازاده گفت: این رشد در شاخص فروش ۱۴۰ درصد و سود خالص ۱۲۵ درصد از ابتدای سال تا پایان خرداد رقم خورد.


بیشتر بخوانید


او در ادامه عنوان کرد:در پایان سه ماهه اول سال با ۱۶۰ هزارتن تولید محصول اوره حدود ۳۲ درصد از برنامه تولید را نسبت به ظرفیت اسمی کارخانه پوشش دادیم که از این نظر، پتروشیمی خراسان به عنوان تنها تولیدکننده اوره آمونیاک هولدینگ سرمایه گذاری شستا در مقایسه با سایر رقبا، پیشتاز و در کشور رتبه اول را داراست.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان ادامه داد: همچنین این شرکت از لحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد ۶۶ درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره نیز از سایر رقبای خود در کشور پیش است به نحوی که درآمد‌های ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد، رشد ۱۲۰ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

به گفته بابازاده سه ماهه اول ۱۴۰۰، ۲۰ میلیون دلار از محصولات پتروشیمی خراسان در بازار‌های بین المللی به فروش رسید.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.