مهارت آموزی نیاز امروز جوانان و نوجوانان

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بجنورد گفت:سازمان فنی و حرفه ای با مهارت آموزی، جوانان را برای ورود به بازار کار آماده می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ناصری مقدم رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای بجنورد گفت:با نزدیک شدن به فصل تابستان دانش آموزان زمان بیشتری برای گذران اوقات فراغت و مهارت آموزی دارند.

ناصری مقدم شرط ورود به بازار کار را مهارت آموزی دانست و افزود:فردی که مهارت آموخته در مقایسه با فردی که مهارتی ندارد ۵ برابر بیشتر قابلیت ورود به بازار کار را دارد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه منظور از مهارت توانایی ۳رد در استفاده از ابزار و انجام نار است، عنوان کرد:آموزش‌های فنی و حرفه‌ی هم در همین راستا است و با مهارت آموزی افراد را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

ناصری مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین چالش کشور اشتغال است، عنوان کرد:با مهارت آموزی می‌توان فرصت مناسبی برای ورود به بازار کار فراهم کرد.

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت در بخش دولتی در سطح شهرستان‌های استان حداقل یک آموزشگاه دولتی وجود دارد و در بخش آزاد در حوزه شهرستان بجنورد ۹۰ آموزشگاه و همین تعداد در سایر شهر‌های استان فعال هستند.

ناصری مقدم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی کاملا رایگان است، افزود: آموزش‌هایی که سبک تر است و تا حدودی به سمت هنری پیش می‌رود در آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود که هزینه آن هم با توجه به نرخ مصوب دریافت میشود البته سنحش مهارت آموز و اعطای گواهینامه بر عهده بخش دولتی است.

او عنوان کرد:دوره‌های مهارت آموزی بنابر سند آمایش سرزمین و تقاضامحور بودن در جامعه پایه گذاری می‌شود، گفت:نیاز جامعه، نوع صنعت، اقتصاد، بازار کار و بسیاری شرایط دیگر بررسی می‌شود تا نوع مهارت آموزی تعیین شود.

ناصری مقدم گفت:بعداز آموزش و کسب مهارت، سازمان فنی حرفه‌ای خود را موظف می‌داند تا نتیجه آموزش، ورود به بازار کار و... را بررسی کند تا در خصوص ادامه و یا حذف آن مهارت اقدام کند.

ناصری مقدم افزود:شرایط سنی ورود به این دوره‌ها در بهش دولتی ۱۵سال تمام وافراد کهنسال هم تا زمانیکه قادر به یادگیری هستند، در بخش آزاد هم ۱۲ تا۱۵ سال تمام است.

او با دعوت از جوانان که برای کسب مهارت آموزی در ایام تابستان گفت:کارگاه‌های مهارت آموزی فتی و حرفه‌ای زیربنای زیادی دارد و متوسط بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ متر مربع فضای آموزشی کارگاه‌ها است که با توجه به شرایط کرونایی، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاملا رعایت می‌شود.

ناصری مقدم از راه اندازی مراکز جوار در استان خبر داد، گفت:مراکز جوار با هدف ارتقا مهارت آموزی در بخش صنایع برای ارتقا مهارت افراد شاغل در مراکز صنعتی برگزار می‌شود.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای افزود:شرکت پتروشیمی، کارخانه سیمان، شرکت برق و شرکت گاز مجوز مراکز جوار را از فنی و حرفه‌ای دریافت کرده اند و می‌توانند دوره‌های مهارتی به فراخور نیاز آن صنعت با استفاده از اساتید خبره برگزار کنند و گواهینامه فنی حرفه اعطا می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.