معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

ظرفیت بخش‌های کرونا و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تکمیل شده است

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ظرفیت بیمارستان ها، بخش‌های کرونا و بخش‌های مراقبت‌های ویژه از این بیماران تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر صالحی فرد معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: ظرفیت بیمارستان ها، بخش‌های کرونا و بخش‌های مراقبت‌های ویژه از این بیماران تکمیل شده است.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال واکسینه شده اند و هم اکنون جمعیت بالای ۶۰ سال با مراجعه و ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir جهت تزریق واکسن کرونا فراخوان می‌شوند.


بیشتر بخوانید


دکتر صالحی فرد اضافه کرد: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال استان در مقابل بیماری کرونا واکسینه شدند.

او ادامه داد: واکسن کرونا در استان تامین و هیچ گونه مشکلی در این زمینه در سطح استان و شهرستان‌های ۱۰ گانه وجود ندارد. توصیه می‌شود این افراد واکسن را تزریق کنند.

دکتر صالحی فرد گفت: روزانه حدود ۳ هزار دز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

او افزود: بر اساس نامه ابلاغی وزارت بهداشت، هم اکنون آمار سایر گروه‌های هدف واکسیناسیون کرونا، از جمله افراد دیابتی بالای ۱۸ سال، رانندگان تاکسی، خدمات حمل و نقل عمومی از قبیل ریلی، هوایی و زمینی، آموزگاران مقطع متوسطه و ابتدایی و اساتید دانشگاه درحال جمع آوری است.

دکتر صالحی فرد اضافه کرد: متاسفانه تردد‌هایی در استان وجود دارد که با توجه به ویژگی‌ها و قدرت سرایت پذیری بیشتر ویروس نوع دلتا نسبت به ویروس‌های جهش یافته قبلی و اختصاص اکثر موارد بستری، به گرفتار شدگان خانواگی، درگیری بیشتر جوانان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

او ادامه داد: ویروس جهش یافته کرونا تمامی گروه‌های سنی بویژه جوانتر‌ها را درگیر و بسیار بی رحم و فرصت طلب است لذا شیوه نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت تنفسی و دست ها، پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات باید با حساسیت بیشتر رعایت شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار