روش استعلام صحت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای/ در گیر و دار فروش محصولات، طعمه هرمی‌ها نشوید

سرپرست پلیس فتای البرز گفت: بعضا در فضاى مجازى با تبلیغاتى مواجه مى‌شوید که در قالب بازاریابى شبکه‌اى به دنبال جذب کاربران هستند.

سرهنگ جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با بیان این که قبل از اعتماد به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجوز آن‌ها را بررسی کنید، گفت: گاهی اوقات در فضاى مجازى با تبلیغاتى مواجه مى‌شوید که در قالب بازاریابى شبکه‌اى به دنبال جذب کاربران هستند.

او افزود: در اینگونه موارد در ابتدا باید بدانیم که هیچ شرکت هرمی مجوز قانونی برای فعالیت در کشور را ندارد ولی شرکت‌های مختلفی هستند که از طریق بازاریابی شبکه‌اى صحیح محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

سرهنگ جلیلیان گفت:  شرکت‌هایی امکان دریافت مجوز را دارند که فعالیت آن‌ها به صورت بازاریابی شبکه‌ای صحیح باشد و بازاریابی هرمی به هیچ وجه پذیرفته نیست.

او افزود: مجوز فعالیت این شرکت‌ها تنها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا می‌شود و منحصراً شرکت‌های دارای مجوز فروش محصولات به صورت بازاریابی شبکه‌ای از این وزارتخانه، حق فعالیت را خواهند داشت.

سرپرست پلیس فتای البرز گفت: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۰۸۲ به منظور اطلاع از فعالیت شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد که با وارد کردن اسم شرکت مورد نظر (چه به زبان فارسی و چه به زبان انگلیسی) و ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۶۰۸۲ جواب استعلام خود را بلافاصله و به صورت پیامک دریافت کنند.

او افزود: همچنین کاربران می‌توانند لیست شرکت‌های بازاریابی شبکه ای را در پایگاه اینترنتی بازاریابی شبکه ای مشاهده کنند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
درمورد شرکت آی نو تی و شرکت اریس اطلاعات میخواستم ممنون
Canada
یاسی
۱۳:۱۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
من اسم شرکتی که بهم پیشنهاد همکاری دادن رو وارد کردم پیام اومد که برای این کمپانی موردی ثبت نشده منظورشون چیه؟ یعنی مجوز ندارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
چرا راه دور میرید.شرکت آلیس علنی تو تلویزیون داره تبلیغ هرمی برای قرعه کشی میکنه.