خوشحالی مردم دیار جواد فروغی پس از قهرمانی وی در المپیک توکیو ۲۰۲۰+فیلم

بعد از پیروزی جواد فروغی در رقابت‌های تپانچه بادی المپیک توکیو ۲۰۲۰ مردم دیار وی با هیاهو خوشحالی خود را نسبت به این پیروزی نشان دادند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از پیروزی جواد فروغی، پرستار ۴۱ ساله دهلرانی بیمارستان بقیه الله(عج)،  در رقابت‌های تپانچه بادی المپیک توکیو ۲۰۲۰ مردم دیار وی با هیاهو خوشحالی خود را نسبت به این پیروزی نشان دادند.

ایران بعد از چین دومین کشوری است که در المپیک توکیو موفق به کسب مدال طلا می‌شود و در حال حاضر در رتبه دوم جدول رده‌بندی مدال‌ها قرار دارد.این اولین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است.

آقای فروغی همچنین توانست حد نصاب تازه‌ای برای ۱۰ متر تپانچه بادی المپیک به جا بگذارد. او در مرحله مقدماتی پنجم شد و به فینال رسید تا با دقیق‌ترین هدف‌گیری‌ها روی سکوی نخست بایستد.

در مرحله نهایی و پس از جواد فروغی، دمیر میکچ از صربستان در رده دوم ایستاد و مدال برنز به پانگ وی از چین رسید.

پیش از جواد فروغی، ورزش ایران فقط در رشته‌های کشتی‌ آزاد، کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و تکواندو موفق به کسب مدال طلای المپیک شده بود.

شغل این تیرانداز ایرانی، پرستاری است و سه فرزند دارد. جواد فروغی ۴۱ ساله مسن‌ترین ورزشکار در کاروان ایران است. او ضمناً مسن‌ترین ورزشکار مدال‌آور ایران در تاریخ بازی‌هاست.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.