مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج مطرح کرد؛

جلوگیری از سردرگمی دانش آموزان هنگام انتخاب رشته

شهمرادزاده گفت: فرآیند هدایت تحصیلی به انتخاب صحیح دانش آموزان برای جلوگیری از سردرگمی آنها هنگام انتخاب رشته کمک زیادی کرده است.‎

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مجتبی شهمرادزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان فهرج در جلسه کمیته هدایت تحصیلی گفت: هدایت مطلوب ‏و صحیح دانش آموزان به رشته‌های مختلف نظری، کار دانش و فنی و حرفه‌ای به عنوان سرمایه ‏های اصلی کشور یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش است‎. ‎

شهمرادزاده افزود: فرآیند هدایت تحصیلی به انتخاب صحیح دانش آموزان  و جلوگیری از سردرگمی آنها در انتخاب رشته کمک زیادی کرده است.

او در ادامه با تاکید بر توزیع متوازن دانش آموزان در مقطع متوسطه دوره دوم اظهار کرد: مدیران مدارس، مشاوران و کارشناسان آموزش با ارائه اطلاعات صحیح نسبت به اطلاع رسانی و توجیه والدین و دانش آموزان به منظور تحقق این مهم اقدام کنند.

شهمرادزاده بر لزوم برنامه ریزی، سیاست گذاری یکسان، هماهنگی مدارس با کمیته هدایت تحصیلی اداره و آگاه سازی و توجیه دقیق والدین تاکید کرد.

او  پس از احصاء و بررسی چالش‌ها و موانع احتمالی پیش رو در فرآیند هدایت تحصیلی راهکار‌های مناسبی برای رفع مشکلات ارائه داد و اظهار داشت: هدایت تحصیلی بر اساس شیوه نامه و با توجه به ظرفیت هر یک از رشته‌ها صورت می‌گیرد.

شهمرادزاده با اشاره به اهمیت امر هدایت تحصیلی در مسیریابی شغلی دانش آموزان گفت: بالغ بر ۷۲۳ دانش آموز دختر و پسر پایه نهم مدارس متوسطه اول شهرستان بر اساس فرم‌های الف و ب هدایت تحصیلی در رشته‌های مختلف نظری و فنی و حرفه‌ای و کار دانش در پایه دهم ثبت نام خواهند شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار