خریداری افزون بر ۲۵ هزار تن گندم از شهرستان های غرب خراسان رضوی

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن محصول مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فاضلی نیا رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن محصول مازاد بر مصرف از کشاورزان شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خریداری شده است؛ این میزان گندم تولیدی کشاورزان منطقه توسط ۱۰ مرکز خرید دولتی، خصوصی و مباشری خریداری شده است.

او افزود: قیمت پایه تعیین شده برای خرید تضمینی گندم امسال با افزایشی ۱۰۰ درصدی نسبت به پارسال، هر کیلوگرم ۵۰ هزار ریال اعلام شده که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید خواهد بود.

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار ادامه داد: عمده مطالبات کشاورزانی که محموله‌های گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل داده اند تا ۲۶ تیرماه به آنان پرداخت شده است.

فاضلی نیا بیان کرد: سالانه ۴۵ هزار تن گندم به منظور تولید آرد از سیلو و سایر مراکز ذخیره سازی به ۲ کارخانه آرد شهرستان سبزوار حمل می‌شود.

او تصریح کرد: به علت کیفیت خوب گندم منطقه، دیگر کارخانه‌های آرد شهرستان‌های خراسان رضوی نیز متقاضی استفاده از گندم منطقه غرب خراسان رضوی هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار