رویترز: آمریکا بخاطر گونه دلتای کرونا، محدودیت‌های مسافرتی را بر نمی‌دارد

رویترز گزارش داد آمریکا محدودیت‌های کرونایی را که بر شهروندان خارجی که در شماری از کشور‌ها از جمله ایران حضور داشته اند، بر نمی‌دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از یک منبع در کاخ سفید اعلام کرد آمریکا هیچ یک از محدودیت‌های کرونایی را در مرحله کنونی به دلیل نگرانی‌ها از گونه دلتای کرونا که قابلیت انتقال پذیری بالایی دارد و سبب بالارفتن شمار موارد کرونایی در این کشور شده است را بر نخواهد داشت.

بر پایه گزارش رویترز، طبق این تصمیم که پس از نشست مقامات ارشد کاخ سفید حاصل شده است، محدودیت‌های مسافرتی که مردم بسیاری از نقاط جهان را از سال ۲۰۲۰ از ورود به آمریکا منع کرده، در کوتاه مدت برداشته نخواهد شد.

رویترز سپس به نقل از این مقام کاخ سفید که نامی از وی نبرده، نوشت: نظر به اینکه ما امروز با گونه دلتا روبرو هستیم و با توجه به گسترش گونه دلتا در داخل و خارج کشور، آمریکا محدودیت‌های مسافرتی را در زمان حاضر حفظ می‌کند.

او در ادامه گفت: با توجه به گونه دلتا، موارد ابتلا خصوصا در میان افرادی که واکسینه نشده اند، در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که در هفته‌های پیش رو نیز همچنان روند آن افزایشی باشد.

در حال حاضر بیشتر شهروندان غیر آمریکایی که در ۱۴ روز گذشته در کشور‌های انگلیس و ۲۶ کشور حوزه شنگن در اروپا، ایرلند، چین، هند، آفریقای جنوبی، ایران و برزیل بوده اند، از ورود به خاک آمریکا منع شده اند.

گفتنی است محدودیت‌های شدید مسافرتی ناشی از کرونا در آمریکا در ابتدا در ژانویه ۲۰۲۰ بر چین اعمال شد و کشور‌های دیگر به مرور بر این محدودیت‌ها اضافه شدند. آخرین کشوری که نامش به این لیست اضافه شده، کشور هند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار