افتتاح واحد‌های سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و غربالگری بیمارستان امید مشهد

واحد‌های سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و غربالگری بیمارستان امید با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هم زمان با ایام فرخنده دهه امامت و ولایت و میلاد فرخنده امام هادی (ع) مراسم افتتاح واحد‌های سی‌تی‌اسکن، آزمایشگاه و غربالگری بیمارستان امید با حضور رئیس و مسئولان معاونت‌های درمان و مدیریت و توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

 

دستگاه سی‌تی‌اسکن اهدایی WHO بوده و بالغ بر یک میلیارد تومان از سوی خیران اهدا شده است و ارزش ریالی این دستگاه با ارز آزاد ۱۰ میلیارد تومان است.


این بخش همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به جز روز‌های تعطیل دایر است و پیش‌بینی پذیرش روزانه بیش ۲۰ از نفر شده است.


کیفیت این دستگاه در حد استاندارد جهانی بوده و اولین بیمارستان تخصصی سرطان شرق کشور بوده که مجهز به سی‌تی‌اسکن شده است.


گرچه بیمار سرطانی مبتلا به کرونا پذیرش می‌شوند، اما تلاش مسئولان مربوطه این است که این مکان پاک باشد و دغدغه‌ای برای بیماران و خانواده‌ها به‌وجود نیاید.


همچنین آزمایشگاه تخصصی این بیمارستان نیز راه اندازی شد. آزمایشگاهی که در بخش‌های بانک خون، میکروب‌شناسی، هرمون‌شناسی، بیوشیمی خون، بیوشیمی ادرار، خون‌شناسی و ایمونولوژی فعال شده است.


این آزمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع دایر شده و فعالیت آن به‌صورت ۲۴ ساعته است، ضمن اینکه اعتبار آن ۶۰۰ میلیون بوده که بودجه‌اش ۱۰۰ درصد دانشگاهی بوده و در مدت ۴ ماه راه‌اندازی شده است.


آزمایشگاه بیمارستان امید روزانه بالغ بر ۱۵۰ آزمایش خواهد داشت، آزمایشگاهی که ۵۰ درصد تجهیزاتش ایرانی بوده و به همین میزان نیز از تجهیزات غیرایرانی به دلیل عدم نبود آن‌ها در کشور استفاده شده است.


سومین افتتاح هم راه‌اندازی واحد غربالگری بود که در بخش‌های آندوسکوپی، ماموگرافی، کولپوسکپی و کولونسکپی فعال شده و در حال حاضر ۴ بخش در این واحد فعال است.


این واحد در حال حاضر ۲ روز در هفته پذیرش داریم و این زمان در صورت نیاز قابل افزایش است؛ همچنین میزان پذیرش هر روز کاری بالغ بر ۱۰ نفر در هر ۴ حوزه فعال بوده است.


این اولین مرکز غربالگری تخصصی سرطان شرق کشور بوده که برای راه‌اندازی آن ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده که هزینه فضا از بودجه دانشگاهی و هزینه تجهیزات نیز با کمک خیران نیک‌اندیش تامین شده است.

انتهای پیام// م.ب

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، سی تی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
خدا خیرشون بده