عبدالحفیظ منصور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تفاوتی میان طالبان، القاعده و داعش وجود ندارد/ تغییر طالبان یک دروغ است

عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان تاکید کرد که هیچ تفاوتی میان طالبان، القاعده و داعش وجود ندارد و همه اینها از یک چشمه آب می خورند.

«عبدالحفیظ منصور»، عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که هیچ تفاوتی میان طالبان، القاعده و داعش وجود ندارد و همه اینها از یک چشمه آب می خورند.

وی اظهار داشت:جدا کردن «القاعده» و «داعش» و «طالبان» و سه عنوان برای آن‌ها گذاشتن درست و واقع بینانه نیست.

عبدالحفیظ منصور افزود: اینها از یک چشمه آب می‌خورند و یک نوع فکر می‌کنند، فقط پرچم هایشان فرق می‌کند. تفاوتی بین طالبان و القاعده وجود ندارد و این یک تاکتیک برای عقب نشینی آمریکایی‌ها بود که بگویند ما با القاعده دشمن هستیم، چون آن‌ها حمله کرده بودند و با طالبان چندان دشمنی نداریم.

این عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان تاکید کرد: من تا به حال فرقی میان طالبان و داعش درک نکرده ام؛ همه آن‌ها ضد حقوق بشر، ضد حقوق زن، ضد انسانیت و ضد آزادی بیان هستند و غیر خودی‌ها را کافر می‌خوانند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فرماندهان میدانی طالبان از مذاکره کنندگان این گروه در قطر فرمان پذیری دارند یا خیر بیان داشت: ما تجربه ۴۰ سال جنگ را داریم، چنین گروه‌های جنگی که انسجام کافی را ندارند و به عنوان نیروهای پارچه پارجه رهبری و مدیریت می‌شوند، ممکن است یک بخششان اطاعت کند و یک بخش دیگرشان اطاعت نکند.

منصور اضافه کرد: چه تضمینی وجود دارد که طالبان بعد از صلح سلاح‌های خود را زمین بگذارند؟ طالبان عمدتا توسط یک مرجع رهبری نمی‌شود.

عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در ادامه تاکید کرد: تغییر طالبان یک دروغ است و این ذهن برخی از افراد است که نسبت به آن‌ها تغییر کرده است نه طالبان.

وی افزود: ما هم با طالبان جنگیدیدم و هم با آن‌ها از نزدیک حرف می‌زنیم؛ طالبان امروز با طالب ۲۷ سال قبل که تازه برخاسته بودند هیچ تغییری نه راجع به حقوق بشر، نه راجع به اقلیت ها، حقوق زنان، دولت‌های ملی، هنر و زیبایی و ... نکرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار