هشدار گردان‌های سیدالشهدا درباره تلاش آمریکا برای لغو انتخابات

سخنگوی گردان‌های سیدالشهداء در عراق هشدار داد که آمریکا برای لغو انتخابات تلاش می‌کند و ممکن است حاکم نظامی را در عراق به قدرت برساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاظم الفرطوسی، سخنگوی گردان‌های سیدالشهدای عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، هشدار داد که با توجه به موضعگیری عراقی‌ها در مخالفت با مشروعیت بخشیدن به باقی ماندن آمریکا در عراق، ممکن است طرحی برای کنار زدن انتخابات و به قدرت رساندن حاکم نظامی در بغداد با حمایت آمریکا اجرا شود.

او گفت: اطلاعاتی منتشر شد که انتخابات آینده، تغییری در ترکیب سیاسی عراق ایجاد نخواهد کرد و به همین علت علیه آن تصمیم گیری کردند و یک شخصیت نظامی، هیئت عراقی را در سفر به آمریکا همراهی می‌کرد و شاید او برای معرفی شدن به عنوان حاکم نظامی عراق، پیشنهاد شود. دو شخصیت عراقی، این پیشنهاد آمریکا را رد کردند.

الفرطوسی افزود: ما شاهد سردرگمی سیاست آمریکا هستیم. دولت آمریکا در مدیریت پرونده حضورش در خاورمیانه، شکست خورده است. اسرائیل، آمریکا را به صورت ناراحت کننده برای واشنگتن، زیر فشار قرار داده است. حملات به نجف، پیام‌های جنون آمیز و تنش آفرینی بسیار خطرناکی بود. زیرا نجف اشرف را که در آن اماکن مقدس و مرجعیت وجود دارد، هدف قرار دادند.

او گفت: سناریوی تشکیل دولت فوق العاده ناکام ماند و نتوانستند کسی را پیدا کنند که از آن حمایت کنند. طرف‌های شیعی تمایلی به پذیرفتن چنین طرحی نشان ندادند؛ بنابراین به شیوه جدید تشکیل به قدرت رساندن حاکم نظامی متوسل شدند. تصور می‌کنند که این اقدام موفقیت آمیز خواهد بود، اما تاکید می‌کنم که تشکیل حکومت نظامی در عراق موفقیت آمیز نخواهد بود.

سخنگوی گردان های سیدالشهدای عراق درباره توافق بایدن و الکاظمی برای پایان حضور نظامی آمریکا در عراق تا آخر امسال خاطر نشان کرد که مذاکرات مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و هیئت همراه او با دولت آمریکا، با هدف مشروعیت بخشیدن به حضور آمریکا در عراق صورت گرفت. دولت عراق مرتکب اشتباه بزرگی شد که به میانجی بین مقاومت و آمریکا تبدیل شد و با این اقدام، حضور نیرو‌های رزمی آمریکا در عراق را به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار