پیشرفت ۳۵ درصدی جاده ملی لنده به تشان بهبهان

مرحله اول جاده ملی لنده به تشان و بهبهان ۳۵ درصد پیشرفت کاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تورج رزمجو، فرماندار لنده در بازدید از جاده ملی در دست ساخت لنده به تشان و بهبهان گفت: قطعه اول این مسیر ترانزیتی و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه – دهدشت دی ماه سال ۹۸ با حضور مسئولان کشوری وارد فاز اجرایی شد.

تورج رزمجو طول مسر قطعه اول این مسیر را ۵ و نیم کیلومتر اعلام کرد و افزود: برای اجرای این قطعه به همراه ساخت ابنیه فنی و پل‌ها و همچنین زیر سازی و آسفالت ۴۷۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.

رزمجو از اختصاص ۵۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان توسعه راه‌های کشور برای اجرای مرحله دوم این جاده ملی خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این قطعه به طول ۴۷ کیلومتر در هفته دولت کلنگ زنی می‌شود.

او گفت: با بهره برداری از این جاده ملی، مسیر ۱۰۰ کیلومتری لنده به بهبهان  ۵۵ کیلومتر کاهش یافته که این مسیری ۴۵ کیلومتری  هم به لحاظ کاهش زمان مسافت و هم کاهش تصادفات و استهلاک خودرو‌ها نقش بسزایی دارد و مسیر تردد مردم شهرستان لنده به استان خوزستان، شهرستان کهگیلویه و یاسوج مرکز استان با سهولت بیشتری انجام می شود.

فرماندار لنده افزود: بهره برداری از این جاده ملی دسترسی به معدن فسفات روستای قیام را هموارتر کرده و باعث تسریع در روند توسعه و بهره برداری از این معدن می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.