مهندس سابق ناسا ربات جدید دومینو چین را ساخت

یکی از مهندسان ناسا که اکنون به یوتیوبر تغییر شغل داده توانست رباتی بسازد که با سرعتی ۵۰ برابر بیشتر از انسان می‌تواند دومینو بچیند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ رباتی جدید توسط یکی از مهندسان سابق ناسا طراحی و ساخته شده که می‌تواند قطعات دومینو را در محوطه‌ای که لازم است ۷ نفر دومینو چین ماهر آن را به مدت یک هفته بسازند، در ۲۴ ساعت و به صورت تنهایی بچیند. این ربات سرعتی ۵۰ برابر بیشتر از یک دومینو چین ماهر دارد.


بیشتر بخوانید


ربات دومینو چین بسیار ماهر

مارک روبر، مهندس سابق ناسا که اکنون به یک یوتیوبر تبدیل شده، به دلیل فعالیتش در کار‌های مختلف مهندسی به منظور سرگرمی در فضای مجازی معروف است. از کار‌های جالبی که روبر انجام داده می‌توان به ساختن بمب‌های درخشان برای جلوگیری از سارقان و راه اندازی دوره جنگجوی نینجا برای دور نگه داشتن سنجاب‌ها اشاره کرد.

روبر به تازگی ویدئویی را منتشر کرده که بینندگان بسیاری داشته است. این یوتیوبر در جدیدترین ویدئوی خود توضیح می‌دهد که چگونه او و تیمش موفق به ساخت یک ربات خودران با بازوی رباتیک پرسرعت شدند که می‌تواند ۸۰۰ متر دومینو را بچیند. این ربات ۵۰ برابر سریع‌تر از یک دومینو چین حرفه است که در مدت زمان پنج سال و توسط سه نفر ساخته شده و اکنون این فرآیند در قالب ویدئویی ۱۵ دقیقه‌ای در یوتیوب منتشر شده است.

مهندس سابق ناسا ربات رکوردشکن دومینو چین را ساخت

یکی از همکاران روبر در این پروژه به نام الکس بائوکام درباره این ربات گفت:" فرصت همکاری با روبر برای ساخت این ربات دومینو چین برای من بسیار باورنکردنی بود، من مسئولیت ساخت تمامی قطعات این ربات، نرم افزار‌ها و وسایل الکتریکی را داشتم. "

گفتنی است که سخت افزار ربات دومینو چین کاملا شخصی سازی و سفارشی طراحی شده و نرم افزارش نیز بسیار جدید و از پایه توسط سه رایانه مختلف طراحی شده است.

در ادامه ویدئوی منتشر شده از این ربات دومینو چین که بسیار بازدید داشته را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
سلام
زمان چیدن قطعات را در مخزن اصلی دومینو را در نظر نه گرفته است در هر صورت آن مدت زمان هم جزء محاسبات باید باشد
آخرین اخبار