تلفن همراه وزیر دارایی فرانسه به دلیل احتمال آلودگی به «پگاسوس» بررسی می‌شود

وزیر امور دارایی فرانسه اعلام کرد دولت در حال تحقیق درباره جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» است و این بررسی شامل تلفن همراه او نیز می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برونو لومر، وزیر امور دارایی فرانسه اعلام کرد در حال بررسی و تحقیق است تا مشخص شود که او نیز هدف جاسوسی بد افزار پگاسوس قرار گرفته است یا نه.

او امروز (جمعه) به رادیو فرانس اینتر گفت: «ما در حال تحقیق هستیم و این بررسی‌ها شامل دستگاه‌های‌ شخصی از جمله تلفن همراه من است».

هفته گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند یک آژانس اطلاعاتی مغرب با استفاده از نرم افزار‌های تولیدی «ان اس او»، احتمالا تلفن همراه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و سایر اعضای دولت این کشور را هدف قرار داده است. مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز پس از آنکه مشخص شد هدف جاسوسی قرار گرفته تلفن همراه و شماره تماس خود را تغییر داد.

نرم افزار پگاسوس که تولیدی شرکت «گروه ان اس او» است، در حال حاضر در کانون رسوایی‌های جاسوسی جهانی قرار دارد.

در پی انتشار گزارش‌ها درباره استفاده برخی کشور‌ها از نرم افزار‌های تولیدی شرکت صهیونیستی «گروه ان اس او» برای جاسوسی از فعالان، سیاستمداران و روزنامه نگاران، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سیاست‌های این رژیم در خصوص صادرات این گونه نرم افزار‌های جاسوسی دفاع کرد.

گانتس در سخنرانی خود خطاب به کنفرانس هفته سایبری دانشگاه تل آویو اعلام کرد که تل آویو از اخبار اخیر در خصوص استفاده از سامانه‌هایی که در برخی شرکت‌های سایبری این رژیم ساخته شده اند، آگاهی دارد. 

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست مسئله جاسوس‌افزار پگاسوس را جدی بگیرد.

طبق تحقیقات انجام شده از سوی ۱۷ سازمان رسانه‌ای، جاسوس‌افزار پگاسوس محصول شرکت صهیونیستی «گروه NSO» برای هک تلفن‌های هوشمند متعلق به خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر در سراسر جهان استفاده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار