استاندار کرمان خبر داد:

کرمان، رتبه نخست مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور

زینی وند با بیان اینکه این استان، رتبه نخست مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور را داراست، گفت: امیدواریم این طرح در دولت آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان در آیین بهره برداری از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزارمین واحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده در کشور، ۲۸۲ هزار و ۵۰۰مین واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان کرمان، ۷۰ هزارمین واحد مسکن محرومین کشور و ۶ هزارمین واحد مسکن محرومین در کرمان در ارتباط ویدئو کنفرانس با نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با حضور پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل بنیاد مسکن استان برگزار شد، با اعلام اینکه رتبه نخست مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در کشور داریم، گفت: در مجموع ۹ هزار واحد از طرح مسکن محرومان در استان تکمیل شده است.

او افزود: بخش عمده این واحد‌های مسکونی در جنوب و شرق استان و مربوط به مردمی است که فاقد مسکن بودند یا در مسکن جایگزین سکونت داشته اند.

زینی وند تصریح کرد: در استان کرمان در اجرای طرح محرومیت زدایی، تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده بود که از این تعداد ۵ هزار واحد سهم بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موفق به احداث تعداد بیشتری مسکن از تفاهم نامه به میزان ۶ هزار واحد مسکن محرومان شده است، بیان کرد: از مجموع واحد‌های سهم کمیته امداد حضرت امام نیز ۳ هزار واحد تکمیل شده و دو هزار واحد نیز در دست تکمیل قرار دارد.

زینی وند گفت: در استان کرمان، همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ واحد سیل زده مربوط به سال ۹۸ نیز بازسازی شده است.

او افزود: ۶۵ درصد از مجموع واحد‌های روستایی استان کرمان مقاوم‌سازی شده‌اند که این آمار بیانگر جایگاه برتر استان کرمان در کشور است.

استاندار کرمان تصریح کرد: طرح بازسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و محروم به عنوان یک طرح ماندگار همچنان ادامه دارد و امیدواریم در دولت بعد نیز تداوم یابد.

در این مراسم ۲۸۲ هزار و ۵۰۰ میلیون واحد مسکن مقاوم سازی شده در استان کرمان و شش هزارمین واحد مسکن محرومان کرمان به صورت رسمی بهره‌برداری رسید.

همچنین در این آیین یاد و خاطر زنده یاد مهندس علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که چندروز پیش به علت بیماری کرونا درگذشت نیز گرامی داشته شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.