نامزد صدر اعظمی آلمان، روسیه را به تحریم تهدید کرد

نامزد صدر اعظمی آلمان، روسیه را بر سر پروژه خط لوله «نورد استریم ۲» در صورت تبدیل شدن آن به سلاحی بیولوژیک علیه اوکراین، به تحریم تهدید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نامزد صدراعظمی آلمان تهدید کرد اگر کرملین از پروژه نورد استریم ۲ به عنوان سلاح ژئوپلیتیک علیه اوکراین استفاده کند، این کشور را تحریم خواهد کرد.

آرمین لاشت در مصاحبه‌ای عنوان کرد: امنیت و حاکمیت اوکراین باید در اولویت سیاست برلین باشد.

این مقام آلمانی افزود: اگر روسیه بار دیگر اقدامات تهاجمی علیه اوکراین انجام دهد، آلمان در سطح ملی اقدام خواهد کرد و از اقدامات تنبیهی در اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.

پارلمان اروپا چندی پیش قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط لوله گاز «نورد استریم» شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است. بعد از آن، لاشت گفت: در اجرای خط گازی نورد استریم-۲ باید منافع اوکراین حفظ شود.

چندی پیش دولت‌های آلمان و آمریکا از توافقی در خصوص خط لوله نورد استریم-۲ رونمایی کردند که ذیل آن برلین متعهد شده است به هر تلاش روسیه برای استفاده از انرژی به عنوان یک سلاح علیه اوکراین و دیگر کشور‌های شرق و مرکز اروپا پاسخ دهد.

«پروژه نورداستریم-۲» گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند. این خط لوله از دو خط ۱۲۳۰ کیلومتری با ظرفیت ترکیبی ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال تشکیل شده است.

از ابتدای اجرای این پروژه روسیه با انتقادات و هجمه‌های مداوم آمریکا روبه‌رو بوده است. واشنگتن، به اتحادیه اروپا درباره اینکه این خط لوله وابستگی انرژی اروپای غربی را به روسیه افزایش می‌دهد، هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار