ترکیه دخالت گروه‌های وابسته به «پ. ک. ک» در آتش سوزی جنگلی را تایید نکرد

وزیر کشور ترکیه ادعا‌ها در مورد دخالت گروه‌های وابسته به پ. ک. ک در آتش سوزی جنگل‌های این کشور را تایید نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزیر کشور ترکیه دخالت گروه‌های وابسته به «پ.ک.ک» در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌های این کشور را تایید نکرد.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد: به زمان بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم ثابت کنیم که گروه تروریستی وابسته به پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) در آتش سوزی جنگل‌ها نقش داشته است.

روز گذشته، نشریه دیلی صباح اعلام کرد گروه وابسته به گروهک تروریستی پ.ک.ک(حزب کارگران کردستان) با انتشار بیانیه‌ای بر مظنون بودن خود در عاملیت آتش‌سوزی کنونی ترکیه صحه گذاشته است.

به نقل از این نشریه، گرچه تاکنون عامل این آتش‌سوزی مشخص نشده است، اما یک گروه وابسته به پ.ک.ک مظنون اصلی آن است، این گروه عامل آتش‌سوزی پیشین در ترکیه نیز بوده است. این گروه به طور مستقیم مسئولیت این آتش‌سوزی را برعهده نگرفت، اما اعلام کرد که مردم و جنگل‌های ترکیه را هدف حمله خود قرار داده است.

این گروه با نام «ابتکار کودکان آتش» بیانیه‌ای را صادر کرد و در آن نوشت: «زمان آن فرا رسیده تا ترکیه را به زانو درآوریم.»

 گروه وابسته به پ.ک.ک، مدعی شد از سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) تاکنون عاملِ ده‌ها مورد از آتش‌سوزی‌های ترکیه بوده است. همچنین این گروه پیش از این نیز اعلام کرده بود برخی مناطق و اماکن ترکیه را هدف قرار خواهد داد و آتش‌سوزی به راه خواهد انداخت.

در بخشی از یکی از بیانیه‌های پیشین این گروه آمده است: «از ۱۱ ژوئیه تا ۲۷ اوت ۲۰۱۹ (۲۰ تیر تا ۵ شهریور ۱۳۹۸)، ما عامل ۲۷ مورد از آتش‌سوزی‌های مختلفی در شهر‌های بزرگ در غرب ترکیه ازجمله در "ازمیر" بودیم. در این آتش‌سوزی حدود ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های ترکیه نابود شدند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار