افزایش بیماران کرونایی در شهرستان رشت

فرماندار رشت گفت: عادی انگاری باعث افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان رشت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی فتح اللهی، فرماندار رشت در دوازدهمین جلسه ستاد کرونای این شهرستان گفت: با توجه به اینکه شهرستان رشت در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد متاسفانه عادی انگاری و رعایت نکردن دستور العمل بهداشتی از سوی برخی افراد و اصناف باعث افزایش مبتلایان و بستری‌ها در بیمارستان‌ها شده است.

او با بیان اینکه فقط در بیمارستان‌های شهرستان رشت ۷۰۰ بیمار کرونایی بستری اند افزود: روزانه ۱۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی این تعداد افزایش خواهد یافت.

علی فتح اللهی گفت: در شرایط کنونی رستوران‌ها فقط در شرایط بیرون بر می‌توانند فعالیت داشته باشند و درصورت دادن سرویس در داخل رستوران پلمپ خواهند شد.

او همچنین شرایط کاری دستگاه‌های خدماتی را با یک دوم ظرفیت و دستگاه‌های غیر خدماتی یک سوم ظرفیت اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۵۵ هزار نفر در شهرستان رشت واکسینه شده اند و پایگاه‌های تزریق واکسن در شهرستان رشت از ۱۲ مرکز به ۲۶ مرکز افزایش یافته و ۶ واحد هم در هفته آینده تجهیز و راه اندازی می‌شود.

فرماندار رشت گفت: هر مکان دیگری که برای واکسیناسیون مورد نیاز ستاد کرونا باشد در اختیار این ستاد قرار می‌گیرد.

فتح اللهی ادامه داد روزانه ۷ هزار دوز واکسن کرونا در شهرستان رشت تزریق می‌شود و جامعه هدف تزریق واکسن ۱۳۰ هزار نفر می‌باشند که ۶۰ درصد دوز اول و ۱۵ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند و بعد از رانندگان تاکسی ۳۵ هزار اصناف رشت در اولویت دریافت واکسن می‌باشند.

 

انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.