کانادا: کنار دیگر کشور‌ها در حمایت از امنیت بین المللی ایستاده ایم

وزارت خارجه کانادا ضمن پیوستن به کمپین ضد ایرانی رژیم صهیونیستی، حمله به نفتکش این رژیم را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه کانادا حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی در دریای عمان را محکوم کرد.

 وزارت خارجه کانادا امروز (سه شنبه) در صفحه توییتر خود نوشت: اوتاوا حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی را محکوم و  با خانواده قربانیان ابراز همدردی می‌کند. 

این وزارت خانه در ادامه توییت خود ضمن مطرح کردن اتهاماتی بی اساس علیه ایران، مدعی شد: کانادا در حمایت از امنیت بین المللی و پاسخگو بودن ایران درباره حمله به نفتکش، کنار جامعه بین المللی ایستاده است.

امروز، وزارت خارجه قطر در واکنشی بی طرفانه  حمله به نفتکش در سواحل عمان را محکوم کرد و خواستار توسل به قوانین بین المللی شد تا اطمینان حاصل شود که چنین حملاتی در آینده تکرار نخواهد شد.

این در حالی است که  روز گذشته، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گزافه‌گویی جدیدی، با متهم کردن ایران مدعی شد حمله به نفتکش صهیونیستی «مرسر استریت» که منجر به کشته شدن دو تن از خدمه کشتی شد، اقدامی تنش زا بوده است.

او با بیان ادعاهای بی اساس همیشگی گفت ایران قصد برهم زدن آرامش در خاورمیانه را دارد و بار‌ها برای گروه‌های مقاومت اسلامی در سراسر منطقه پهپاد ارسال کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با اتهام پراکنی دوباره علیه کشورمان مدعی شد: رفتار ایران محکوم است و آزادی بین‌المللی دریانوردی را به شکل مستقیم تهدید می‌کند.

پیش‌تر، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس هم مدعی شده بود هدف قرار گرفتن کشتی از سوی ایران در سواحل عمان، عمدی، با نقشه قبلی و نقض قوانین بین‌المللی بوده است.

 نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی تاکید کرد که اتهام زنی‌های وزارت امور خارجه آمریکا و انگلیس به ایران در این باره «متناقض» است.

نفتکش «ام تی مرسر استریت» روز پنجشنبه در شمال اقیانوس هند نزدیک دریای عمان هدف حمله هوایی قرار گرفت و دو خدمه آن کشته شدند، این حادثه اواخر شامگاه پنجشنبه و در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان اتفاق افتاد. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضاحسینی
۱۹:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
امریکا واسرائیل غلط کردن که بخوان علیه منافع ایران کاری انجام بدن، واقعیتش اینه که باآمدن آقای رئیسی بعنوان رئیس جمهور و تشکیل دولت انقلابی و کارآمد، امریکا واسرائیل وانگلیس دچارترس ولرزشدند و مثلا میخوان به خودشون و به همدیگه دلگرمی و دلداری بدهند چون منبعد دیگه دولت پیروفرتوت و ملاحظه کاری مثل دولت دوازدهم نیست که ازتوپ وتشروتهدید اونها بترسند، الآن کشتیهایی که وارددریای عمان میشن و به تنگه هرمزوخلیج فارس میرسند بایدخیلی حواسشون جمع باشه و به فرامین نیروی دریایی جمهوری اسلامی خصوصانیروی دریایی سپاه دقیقاتوجه کنند و دستوراتشونو اطاعت نمایند. کشتیهای جمهوری اسلامی یاکشتیهایی که حامل کالابرای ماهستند درهرمنطقه آبی درجهان باخیال راحت ترددکنند و دیگه کسی نمیتونه مزاحمشون بشه. دیپلماتهای کشورهای اروپایی و امریکا و هم پیمانانشان دربرابردیپلماتها ومقامات وشخصیتهای جمهوری اسلامی بااحترام رفتارکنند. بطورکلی اروپا وامریکا حواس خودشونو بیشترجمع کنند، ازما گفتن بود. والسلام.
آخرین اخبار