خداحافظی با پنجمین شورای شهر قم

آیین اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم عصر امروز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیین اختتامیه دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم، عصر چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و اعضای ادوار شورای شهر برگزار شد.

مرتضی سقائیان نژاد،شهردار قم در این آیین اظهار  کرد: عملکرد ۶ ساله شهرداری قم در قالب ۵۵ ساعت فیلم ،مستندسازی شده است.

او ادامه داد: شورای شهر ،نماد مردم سالاری دینی است و در طول ۵ دوره فعالیت نهاد شورا هزاران طرح اجرا شده است، اما هنوز نهال شورا نوپا بوده و راه درازی در پیش دارد.

شهردار قم عنوان کرد:در ۶ سال گذشته ۳ هزار طرح بزرگ و کوچک در شهر مقدس قم اجرا و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه صرفا در سال ۹۹ در قم اجرا شده است.

او با اشاره به روند مطلوب بهره برداری از پروژه‌های شهری ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۰ هزار پروژه عمرانی در قم در شرایط دشوار تحریمی و بودجه‌ای عملیاتی شده است.

عبدالله جلالی،رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه ابراز کرد: هزار و ۹۵۵ لایحه و ۶۳ طرح در شورای پنجم تصویب شد که ۲۰ درصد از این طرح ها از سوی کمیته تطبیق فرمانداری رد شده است.

او گفت: افزایش سطح زندگی شهروندان قمی مهم ترین اولویت شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم بوده است.

جلالی ادامه داد:مدیریت شهری در میدان عمل حامی ندارد و با کاهش مستمر اختیارات، شورای شهر قم به شورای شهر شهرداری تقلیل پیدا کرده است و این مسئله دیگر جای انکار ندارد.

او عنوان کرد: نبود درآمد پایدار یکی از موانع و چالش‌های اصلی شهرداری است و این مسئله پیشبرد پروژه‌های عمرانی را با کندی همراه کرده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار