مدیرکل اوقاف و امور خیریه زنجان:

نیازمند موقوفه هایی در حوزه خدمات اجتماعی در زنجان هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: موقوفه‌ها با نیات خدمات اجتماعی در این استان آن چنان که باید پُررنگ نیست و با توجه به شرایط جامعه نیازمند چنین جهت گیری‌هایی در وقف‌ها هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه از طریق وقف می‌توان بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه اجتماعی را حل کرد، افزود: بزرگترین موقوفات در کشور‌های غیر مسلمان در زمنیه‌های علمی و اجتماعی از طرق خیریه‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: ما در جامعه خودمان در خصوص وقف در برخی زمینه‌ها خیلی کار کردیم، ولی در برخی موضوعات نیز خیلی خوب کار نشده و باید این مساله جبران شود.

حجت الاسلام کرمی به نقش رسانه‌ها در تبیین نیاز‌ها و ضرورت‌های جامعه تاکید کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در جهت گیری نیات در وقف‌ها تعیین کننده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از ۶۰ درصد موقوفه‌های این استان مربوط به روضه و تعزیه داری برای حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی افزود: در زمان حاضر شمار موقوفه‌های استان زنجان ۲ هزارو ۸۰۰ مورد است که این موقوفه‌ها بالغ بر ۳۱ هزار رقبه را شامل می‌شود.

حجت الاسلام کرمی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: سال گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از محل موقوفات برای جبران خسارت‌های کرونا در حمایت از اقشار نیازمند و محروم در استان هزینه شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.