تزریق ۱۵۹ هزار و ۷۰۳ دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در بام ایران

از آغاز واکسینا‌سیون کرونا در چهارمحال و بختیاری، تاکنون ۱۵۹ هزار و ۷۰۳ دوز واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ به گروه‌های هدف تزریق شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری و رئیس مرکز بهداشت استان اظهار داشت: در فرایند واکسیناسیون کرونا در استان، از ۲۱ فروردین ماه تا ۱۵ مردادماه ۱۴۰۰، تاکنون در مجموع و در دو فاز اول و دوم، ۱۵۹ هزار ۷۰۳ دوز واکسن علیه بیماری کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است.

او افزود: از این تعداد در فاز اول تزریق واکسن، ۱۴ هزار و ۷۳ دوز کادر درمان، ۸ هزار و ۴۶۵ دوز کادر بهداشت، ۵۵۷ دوز فوریت‌ها، یک هزار و ۴۱۹ دوز بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۳ هزار و ۹۳۵ دوز بیمار خاص علیه این بیماری واکسن دریافت کردند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: همچنین ۵۹ دوز به کارکنان آرامستان‌ها، ۴۲۱ دوز پاکبان، ۳ هزار و ۳۵۰ دوز کارمندان ادارات و دستگاه‌های دولتی، ۳۲ دوز کارکنان ستادی، ۱۷۱ دوز سالمندان، ۷۲۱ دوز مددجویان بهزیستی و ۱۶۰ دوز کارکنان آزمایشگاه‌های استان واکسن کرونا تزریق شده است.

او ادامه داد: عوامل اجرایی انتخابات ۸۱۳ دوز، مسافرین خارج از کشور ۴۰۰ دوز، بیماران زمینه‌ای یک‌هزار و ۸ دوز، عشایر ۶۲۷ دوز، فرهنگیان ۴ هزار و ۵۰۳ دوز، عوامل‌زندان‌ها و زندانیان ۳۴۵ دوز، کارکنان بانک‌های عامل یک‌هزار و ۶۹۱ دوز، صدا و سیما و اصحاب رسانه ۱۵۵ دوز و حمل و نقل عمومی ۶۹۳ دوز علیه بیماری کووید‌۱۹ واکسن دریافت کرده اند.

جزایری گفت: همچنین ۶۴۸ دوز به اساتید دانشگاه، ۳۷ دوز کارکنان به تعویض پلاک، ۱ دوز به کارکنان نیروی انتظامی، یک دوز به کارکنان دادگستری و ۲۳ دوز به طلاب استان واکسن کرونا تزریق شده است.

او افزود: گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال ۶۵ دوز، گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال یک‌هزار و ۱۰۶ دوز، گروه سنی ۵۵ تا ۶۰ سال ۱۸ هزار و ۴۷۸ دوز، گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال ۲۳ هزار و ۴۲ دوز، گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال ۱۸ هزار و ۴۰۲ دوز، گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال ۱۸ هزار و ۸۲۰ دوز، گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال ۱۳ هزار و ۲۶۸ دوز و گروه سنی بالای ۸۰ سال ۲۲ هزار و ۲۱۲ دوز علیه بیماری کرونا واکسن خود را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.