گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان

وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در گفتگویی تلفنی، بر سر عادی سازی روابط بین ایروان و باکو و مسائل مهم بین المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگویی تلفنی با همتای آذربایجانی خود درباره کاهش تنش‌ها و وضعیت مرزی بین ایروان و باکو بحث و تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و «جیحون بایرامف»، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در صحبتی تلفنی، علاوه بر گفت و گو بر سر عادی سازی روابط بین ارمنستان و آذربایجان، درباره  مسائل مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بین مسکو و باکو نیز بحث و تبادل نظر کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و «جیحون بایراموف» همتای آذربایجانی خود روز دوشنبه در مورد راه‌های عادی سازی وضعیت در مرز ارمنستان و آذربایجان تلفنی گفت‌وگو کردند.

دو دیپلمات همچنین درباره جنبه‌های مختلف اجرای بیانیه‌های مقامات روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ۹ نوامبر ۲۰۲۰، و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، و راه‌های عادی سازی وضعیت در نزدیکی مرز ارمنستان-آذربایجایجان، تبادل نظر کردند.

در این گفتگو لاوروف و بایرامف به از سرگیری زودهنگام فعالیت‌های گروه سه جانبه‌ای که به ریاست معاونان نخست وزیر روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در احیای روابط اقتصادی و حمل و نقل در منطقه اداره می‌شود، اهمیت دادند. مسائل مربوط به تعمیق بیشتر همکاری‌ها در بستر‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری اروپا و پنج خزر از دیگر موضوعات مورد بحث بود.

وزرای دو کشور با رضایت از پیشرفت روابط چند جانبه روسیه و جمهوری آذربایجان، رشد مداوم روابط تجاری و اقتصادی را یاد آور شدند و بر تعهد متقابل خود برای اجرای توافقات بین دو کشور تأکید کردند.

همچنین در گفتگوی بین لاوروف و بایرامف درباره گفت‌گوهای بیشتر بین وزارتخانه‌های خارجه دو کشور توافق صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار