عسگری:

معلولان شدید و خیلی شدید علیه کرونا واکسینه می‌شوند

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: زمینه واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال دارای معلولیت با درجه شدید و خیلی شدید ساکن در منازل علیه ویروس کرونا فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زمینه واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال دارای معلولیت با درجه شدید و خیلی شدید ساکن در منازل علیه ویروس کرونا فراهم شده است اظهار داشت: نزدیک ۱۲ هزار معلول شدید و خیلی شدید از حمایت بهزیستی استان بهره‌مند هستند که از این تعداد ۱۰ هزار ۲۵۴ نفر بالای ۱۸ سال سن دارند.

او افزود: یک‌هزار و ۸۶۴ نفر از این تعداد، بالای ۶۰ سال سن دارند که برخی از آن‌ها به واسطه سن ممکن است تزریق واکسن را پیشتر انجام داده باشند.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: طبق هماهنگی انجام شده بین سازمان بهزیستی کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت‌نام برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال دارای معلولیت که توسط خانواده نگهداری می‌شوند و با تشخیص و معرفی سازمان بهزیستی دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند، آغاز شد.

او ادامه داد: پس از انجام ۲ نوبت واکسیناسیون برای افراد دارای معلولیت و سالمندان مقیم در مراکز نگهداری شبانه‌روزی در سراسر استان، افراد بالای ۱۸ سال دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند و کد ملی آن‌ها از سوی سازمان بهزیستی به مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ارسال شده با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir امکان دریافت آنی نوبت تزریق واکسن را خواهند داشت.

عسگری گفت: محل، روز و ساعت دریافت واکسن توسط خود افراد انتخاب می‌شود و نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار