دانشگاه شهرکرد بین المللی می‌شود

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با جذب و پذیرش دانشجویان دیگر کشورها، روند بین المللی شدن این دانشگاه دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: رایزنی‌های لازم جهت جذب و پذیرش دانشجو از کشور‌های سوریه، عراق و لبنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انجام گرفته است که این مسئله را می‌توان عاملی در امر پیشرفت و توسعه این مرکز علمی دانست.

او افزود: در حال حاضر ۲۰ دانشجو از کشور افغانستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و با جذب دانشجویان دیگر کشور‌ها روند بین المللی شدن دانشگاه شهرکرد دنبال می‌شود.


بیشتر بخوانید


کریمی اضافه کرد: متقاضیان تحصیل در برخی رشته‌ها همچون مهندسی کشاورزی کاهش یافته است و این مهم به دلیل افزایش تعداد دانش‌آموختگان این رشته‌ها و نبود بازار کار است.

او اظهار داشت: با همکاری خیرین و بنیاد ۱۵ خرداد، دو خوابگاه دانشجویی در دانشگاه شهرکرد ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

کریمی تصریح کرد: مجموعه دامپروری دانشگاه شهرکرد، با زیر بنایی بالغ بر چهار هزار متر مربع آغاز شده است که در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به افتتاح دانشکده دامپزشکی در هفته دولت، گفت: این پروژه با پیشرفت ۹۷ درصد همراه بوده که بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار جهت ساخت آن هزینه شده است.

کریمی ادامه داد: با توجه به بحران جهانی کرونا و تغییر ایجاد شده در آموزش از حضوری به مجازی، دانشگاه شهرکرد نیز علی رغم دارا بودن زیرساخت‌های محدود در آموزش مجازی، توانست با همت و تلاش شبانه روزی دانشگاهیان به ویژه اداره فناوری اطلاعات دانشگاه و حمایت‌های وزارت علوم، زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی دانشجویان را فراهم کند و همه توان خود را در ارائه بهترین کیفیت در آموزش به کار گرفت تا ضمن حفظ سلامت دانشجویان و اساتید دانشگاه، مسائل آموزشی نیز به خوبی انجام پذیرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.