برگزاری کلاس‌های دانشگاه شهرکرد به صورت حضوری/ دانشجویان شهریورماه امسال علیه کرونا واکسینه می‌شوند

رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: کلاس‌های این دانشگاه به‌صورت مجازی، حضوری و تکمیلی برگزار خواهد شد و تصمیم اساسی بر عهده ستاد مقابله با کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید کریمی رئیس دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: دانشجویان طبق برنامه اعلام شده، در شهریورماه امسال علیه ویروس کرونا واکسینه خواهند شد و براساس ابلاغ صورت‌گرفته کلاس‌های این دانشگاه به‌صورت مجازی، حضوری و تکمیلی برگزار خواهد شد و تصمیم اساسی بر عهده ستاد مقابله با کرونا است.

او افزود: دانشگاه شهرکرد به‌عنوان دانشگاه مادر از خردادماه سال ۵۶ فعالیت خود را در قالب دانشکده دامپروری آغاز کرد، در سال ۶۷ به مجتمع آموزش عالی تبدیل شد و با پیگیری مسئولان در سال ۱۳۷۰ فعالیت خود به‌عنوان دانشگاه به فعالیت خود ادامه داد.


بیشتر بخوانید


کریمی اضافه کرد: در حال حاضر بالغ بر هفت هزار دانشجو در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۳۵۰ نفر ثابت و ۱۲۰ نفر حق‌التدریس است، همچنین ۱۸۰ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی تا دکترا، سه پردیس و هفت دانشکده در دانشگاه شهرکرد وجود دارد.

او اظهارداشت: همچنین دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد با پیشرفت ۷۰ درصدی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
کریمی تصریح کرد: شفاف‌سازی در جریان بحران کرونا، یکی از اقدامات مهم خبرنگاران بود که در کنار کادر درمان خوش درخشیدند.

او گفت: دانشکده فنی و مهندسی واحد بروجن در حال احداث و پیشرفت فیزیکی این دانشکده بالغ بر ۷۵ درصد است و در حال حاضر، ۱۶ دانشجو در رشته مهندسی مواد در این دانشکده فنی و مهندسی در حال تحصیل هستند.

کریمی بیان کرد: سیستم آموزشی در شرایط کرونایی تغییر پیدا کرده است و تمامی کلاس‌ها و آزمون‌ها به‌صورت مجازی در این دانشگاه در حال برگزاری است.

او افزود: به همت بنیاد برکت، خوابگاهی نیز برای دختران دانشگاه شهرکرد با زیربنای چهار هزار متر ساخته شد، به‌علاوه خوابگاه ام‌البنین با مشارکت خیران و وزارت علوم و با سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از سوی یکی از خیران استان ساخته شد.

کریمی اضافه کرد: درحال حاضر ۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و همگی تبعه کشور افغانستان هستند، البته رایزنی‌هایی برای جذب دانشجو از کشور‌های عراق، سوریه و لبنان نیز صورت گرفته است.

او اظهار داشت: پارسال کلنگ مجموعه دامپروری دانشگاه، بر زمین زده شد و هم‌اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ساختمان مرکز داده فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد با پیشرفت ۵۰ درصدی و خوابگاه دانشجویی فارسان با پیشرفت ۹۰ درصدی از جمله پروژه‌های در حال تکمیل هستند.

کریمی تصریح کرد: دانشکده دامپزشکی با پیشرفت ۷۰ درصدی در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، ۱۸ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه صرف شده و ساختمان مرکزی دانشگاه شهرکرد با پیشرفت ۱۵ درصدی نیز از دیگر پروژه‌های در حال احداث در دانشگاه شهرکرد است.

او ادامه داد: تکمیل پژوهشکده زیست‌فناوری با ۹۰۰ متر مربع زیربنا، تکمیل کتابخانه مرکزی با هزینه شش میلیاردی، احداث میدان جدید دانشگاه با صرف اعتبار سه میلیارد تومان، تکمیل ساختمان نهاد رهبری، احداث پارک مطالعه خواهران و ساخت مجموعه خوابگاه برادران از جمله ساختمان‌های تکمیل‌شده در طی دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار