وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری:

موضوع کارآفرینی باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد

زلفی گل گفت: اهمیت موضوع کارآفرینی، ارتباط چند وجهی با جامعه و فضای کسب و کار و مأموریت‌های منطقه‌ای و اقتصادی خواهد داشت.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم دولت سیزدهم است، اظهار کرد: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم روز به روز به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده که عمده‌ترین مشخصه این دانشگاه‌ها برخلاف دانشگاه‌های نسل اول و دوم اهمیت موضوع کارآفرینی، ارتباط چند وجهی هم افزا با جامعه و فضای کسب و کار و مأموریت‌های منطقه‌ای و اقتصادی است.

او در ادامه بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد تحول در وزارت علوم را تحول در نیروی انسانی، نگاه مدیریتی و به‌کارگیری و تربیت نیرو‌های جوان و اعضای هیأت علمی نخبه و انقلابی است.

زلفی گل افزود: در دوره جدید وزارت علوم، توجه ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل دولت جوان و انقلابی و کارآمد شده و تصمیمات بزرگ و مهمی اتخاذ خواهد شد.

وزیر پیشنهادی علوم با اشاره به آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها گفت: سنگ زیر بنای دانشگاه کار آفرین، آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها به منظور ایجاد اشتغال بوده است که در ۵۰ سال اخیر در کشور‌های پیشرو گسترش یافته است و آموزش کار آفرینی در دانشگاه‌ها در کنار مراکز رشد و نوآوری، دفاتر انتقال فناوری، پارک‌های علم و فناوری و نهاد‌های سرمایه گذاری خطرپذیر سازوکار ایجاد اشتغال دانش بنیان را تشکیل داده اند.


بیشتر بخوانید: وزیر علوم دولت سیزدهم کیست؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.