گلکسی A52s 5G رونمایی شد

سامسونگ از نسخه آپدیت شده گوشی گلکسی A52 5G که A52s 5G نام دارد، رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ گلکسی A۵۲ ۵G گوشی با عملکردی خوب است،  که تراشه (Snapdragon ۷۵۰G) از نظر قیمت کمی ناامید کننده است و سرعت شارژر ۱۵ واتی خبر قدیمی است.

گوشی Samsung Galaxy A۵۲s ۵G جدید با Snapdragon ۷۷۸G، چیپست ۶ نانومتری ساخته شده و در شرکت TSMC عرضه می‌شود. این چیپست ۶ نانومتری از چهار هسته کرایو 670 بر مبنای کورتکس A78، یک پردازنده گرافیکی ادرنو 642L رده بالا و همچنین یک مودم 5G از مدل X53 بهره می‌برد. این به نسبت لیتوگرافی ۸ نانومتری، دو هسته A77 و پردازنده گرافیکی ادرنو 619 قرار گرفته در اسنپدراگون 750G نسل پیشین یک بهبودی مناسب محسوب می‌شود.

چیپست جدید با ارتقاء حافظه عرضه نمی‌شود، اما با این وجود برای کاربران کاربردهای خوب دیگری دارد. پیکربندی پایه دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی است. این گوشی جهت افزایش حافظه داخلی، از کارت‌های حافظه microSD پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A52s 5G  رونمایی شد

دومین ارتقاء بزرگ که توسط Galaxy A۵۲s ۵G نسبت به مدل اصلی ایجاد شده است، شارژر سریع ۲۵ واتی است. از نظر فنی، گوشی A52 5G‌ نیز از شارژ سریع ۲۵ واتی استفاده می‌کند اما با شارژر ۱۵ واتی عرضه می‌شد. حالا با عرضه گوشی A52s 5G، کاربران همانند گوشی A72 5G، یک شارژر ۲۵ واتی را در جعبه گوشی دریافت می‌کنند. ظرفیت باتری همچنان ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است که سامسونگ ادعا می‌کند برای دو روز استفاده کافی است. مدل A52 عملکرد خوبی از نظر عمر باتری داشت و در صورت عملکرد بهتر این مدل، دلیل آن بهینه‌تر بودن پردازنده اسنپدراگون 778G به نسبت 750G است.

نمایشگر این گوشی نیز دچار تغییر نشده و همچنان یک پنل سوپر امولد ۶.۵ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس را به همراه دارد. مثل گذشته، سنسور اثر انگشت درون نمایشگر قرار گرفته است و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آن نیز که لنزی با فوکوس ثابت و گشودگی f/2.2 دارد در حفره‌ بالای نمایشگر دیده می‌شود.

دوربین عقب نیز بدون تغییر باقی مانده و دارای سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز f/۱.۸ با OIS)، واحد ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض (f/۲.۲ FF)، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسل و سنسور عمق ۵ مگاپیکسل است با این وجود، هیچ دوربین تله مانند A۷۲، ۵G در اینجا وجود ندارد. به هر حال، این تلفن دارای درجه IP۶۷ برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و می توان آن را در عمق ۱ متری آب شیرین به مدت ۳۰ دقیقه غوطه ور کرد.

گلکسی A52s 5G  رونمایی شد

عرضه این گوشی سامسونگ  از ۳ سپتامبر در انگلستان در دسترس خواهد بود. قیمت اولیه ۴۱۰ پوند است که تنها 10 پوند از مدل پایه گوشی A52 5G گران‌تر است. این گوشی در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و سبز نعناعی عرضه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلو مجید
۰۰:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
عالی