نحوه بازگشایی مدارس در کرمان چگونه است؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره نحوه بازگشایی مدارس استان کرمان در سال تحصیلی پیش رو توضیح داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان گفت: بازگشایی مدارس مهمترین رویداد فرهنگی_اجتماعی کشور محسوب می‌شود که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

او افزود: برای اول مهر سه حالت پیش بینی می‌شود، این که آموزش حضوری باشد و همه زیرساخت‌های بهداشتی فراهم شود با توجه به وجود ۷۲۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر جمعیت در استان یا آموزش غیرحضوری باشد و از ظرفیت شبکه شاد در بستر فضای مجازی استفاده شود و توزیع بسته‌های یادگیری بین دانش آموزان، که در این زمینه تابع تصمیم‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او افزود: توزیع کتب درسی تا ۲۵ شهریور ماه صورت می‌گیرد و ارسال کتب به شهرستان‌ها و مناطق انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بر ثبت سفارش کتب درسی در سایت تاکید کرد و گفت: ثبت نام دانش آموزان در سامانه به ویژه پایه‌های اول، هفتم و دهم باید مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری نسب تصریح کرد: پیگیری روند سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان باید انجام شود و اطلس دسترسی تک تک دانش آموزان به یادگیری تا ابتدای سال تحصیلی در قالب پروژه مهر تدوین و طراحی شود، نقل و انتقالات فرهنگیان استان تا ۱۵ شهریور باید تعیین تکلیف شوند.

او بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب و برق ضروری است و فرهنگیانی که تاکنون در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه نشده اند، ضرورت دارد هر چه سریعتر به سایت سلامت مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار