آلمان: گروه هفت باید در خصوص تمدید ضرب الاجل خروج از کابل گفتگو کند

وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی بر لزوم گفتگو در خصوص تمدید مهلت پایانی خروج از کابل تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز (دوشنبه) در سخنانی گفت رهبران گروه هفت کشورصنعتی جهان (جی هفت) می‌بایستی تلاش‌ها برای تخلیه از فرودگاه کابل را هماهنگ کرده و مشخص نمایند آیا بایستی این کار بعد از ضرب الاجل ۳۱ اوت که از سوی آمریکا مشخص شده، ادامه داشته باشد یا خیر.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز همچنین خطاب به خبرنگاران در برلین گفت که در نشست شان، رهبران گروه هفت در خصوص چگونگی بهبود دسترسی افراد به فرودگاه کابل گفتگو می‌کنند. او گفت آلمان به دنبال گزینه‌هایی است تا فرودگاه کابل را بعد از ۳۱ اوت برای چند روز فعال نگه دارد.

هایکو ماس همچنین گفت: ما در حال گفتگو با آمریکا، ترکیه و دیگر شرکا با هدف تسهیل عملیات شهروندی فرودگاه کابل به منظور فراهم سازی زمنیه خروج افراد (پس از ۳۱ اوت) هستیم. ما باید به گفتگو با طالبان در خصوص این مسأله ادامه دهیم و این همان کاری است که داریم انجام می‌دهیم.

گفتنی است پیشتر نیز جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرده بود: ما ۴۲ هزار نفر را از افغانستان از زمان آغاز عملیات خروج (از این کشور) تخلیه کردیم. ما نقش کشور‌هایی مانند قطر و آلمان را در حمایت از روند خروج از افغانستان ارج می‌نهیم.

او در ادامه افزوده بود: فرودگاه کابل ایمن شده است و ما گزارشی در خصوص هیچ حادثه‌ای - به استثنای کشته شدن یکی از نیرو‌های افغانستانی - دریافت نکردیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه تصریح کرد: سران ما در میدان، مراقب اوضاع در فرودگاه کابل هستند و ما هرآنچه که در توان داریم، برای حفظ امنیت بکار می‌بندیم. ما به حفظ دسترسی به فرودگاه کابل پایبندیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار