حمایت کانادا از اعمال تحریم‌های بین المللی علیه طالبان

جاستین ترودو از طرح انگلیس برای تحریم گروه طالبان به دلیل فعالیت هایش در افغانستان حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در آستانه نشست مجازی سران گروه هفت که به افغانستان اختصاص داده شده است، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد از برقراری تحریم‌ها علیه گروه طالبان حمایت می‌کند.

بر این اساس، ترودو در پاسخ به این سوال که آیا او از موضع انگلیس که ممکن است برقراری تحریم‌هایی را خواستار شود، پشتیبانی می‌کند، این مطلب را عنوان کرد. وی افزود: قطعا ما در حال بررسی تحریم‌های بیشتری هستیم.

نخست وزیر کانادا تاکید کرد: طالبان پیشتر در کانادا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده است، اما ما با همتایان خود در گروه هفت صحبت خواهیم کرد تا ببینیم مراحل آینده چه خواهد بود.

پیشتر وزیر خارجه انگلیس در مطلبی در روزنامه تلگراف نوشت: «ما از همه اهرم‌های فشار در دسترس خود از جمله تحریم، کمک و دسترسی به سیستم مالی بین المللی استفاده خواهیم کرد و شرکای بین المللی خود را در جهت این اولویت‌های مشترک آرایش می‌دهیم.»

دومینیک راب گفت: «ما در حال فشار به اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل برای توافق بر سر برخی معیار‌ها درباره راه پیش رو هستیم. ما در حال کار با شرکای منطقه‌ای حیاتی نظیر هند و پاکستان هستیم.»

گفتنی است؛ قرار است امروز سه شنبه نشست سران گروه هفت به شکل مجازی درباره تحولات افغانستان و چگونگی انتقال اتباع و تخلیه نظامیان این کشور‌ها از افغانستان برگزار شود. ریاست این نشست را انگلیس به عنوان رئیس دوره‌ای گروه هفت بر عهده دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در آستانه نشست مجازی سران گروه هفت درباره افغانستان تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. در این گفتگوی تلفنی دو طرف ضمن بررسی آخرین اوضاع افغانستان، درباره ضرورت در پیش گرفتن سیاست مشترک در قبال افغانستان و هماهنگی نزدیک دو کشور به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
طالبان تا ثابت نکنن عوض شدن نباید کوچکترین ترحمی بهشون کرد
آخرین اخبار