چراغ سالن های تئاتر مشهد همچنان خاموش خواهد بود

مدیر پردیس تئاتر مستقل گفت: تاکنون ابلاغیه‌ای مبنی بر بازگشایی سالن‌های تئاتر صادر نشده است و سالن‌های نمایش مشهد همچنان تعطیل خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یاسر عودی مدیر پردیس تئاتر مستقل در خصوص آخرین وضعیت فعالیت سالن‌های تئاتر مشهد، گفت: مرداد ماه نامه‌ای از دادستانی برای همه ابلاغ و پس از آن به موجب رونوشت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تعطیلی سالن‌های نمایش تا اطلاع ثانوی اعلام شد، بر این اساس سالن‌های تئاتر از ۹ مردادماه تعطیل هستند و هنوز ابلاغیه‌ای مبنی بر بازگشایی و از سرگیری فعالیت تئاتر‌ها صادر نشده است.

او افزود: با توجه به وضعیت مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در مشهد ابلاغ بازگشایی هم تعجب‌برانگیز است؛ به تعبیری حتی در صورتی که بازگشایی ابلاغ شود هم باید آغاز فعالیت و بازگشایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس تصمیمی اتخاذ شود.

مدیر پردیس تئاتر مستقل ادامه داد: برای کنترل و مدیریت همه گیری ویروس کرونا معمولاً باشگاه‌های ورزشی، مراکز فرهنگی و هنری و پاساژ‌ها تعطیل می‌شوند و به تبع آن سالن‌های تئاتر هم تعطیل می‌شوند اما این سئوال در ذهن ایجاد می‌شود که چرا فعالیت هتل‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند و سفر‌های هوایی، ریلی و اتوبوس صورت می‌گیرد؟


بیشتر بخوانید


عودی بیان کرد: در واقع برای کنترل همه گیری ویروس کرونا روند مناسبی را پیش نگرفته‌ایم، به عنوان مثال در تعطیلات گذشته مسیر‌های منتهی به شمال بسیار شلوغ بود؛ به نظر می‌رسد که توان تعطیل کردن برخی از اماکن وجود ندارد و تنها مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی تعطیل می‌شوند.

او تصریح کرد: جلوگیری از فعالیت مراکز طبیعی است اما سئوال اینجاست که چرا فعالیت تمام مراکز با محدودیت و تعطیلی مواجه نمی‌شود؟ مسئولین باید تصمیمی درست و متناسب با شرایط موجود اتخاذ و اجرا کنند.

مدیر پردیس تئاتر مستقل تاکید کرد: من فکر می‌کردم که جبهه‌گیری نسبت به فرهنگ و هنر وجود دارد اما به تازگی متوجه شدم که نه‌تنها فرهنگ و هنر دغدغه مسئولان نبوده است بلکه به این موضوع فکر نمی‌شود و تنها شعار‌هایی در این خصوص بیان می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.