۲۹ طرح توسعه‌ای به‌مناسبت هفته دولت در تکاب به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار تکاب گفت: هم‌زمان با هفته دولت ۲۹ طرح توسعه‌ای در بخش‌های عمرانی، مخابراتی، تولیدی و خدماتی با ۲۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در شهر‌های تکاب و تخت سلیمان و مناطق روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

امیر ستوده‌فر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت افزود: اجرای طرح هادی و آسفالت معابر در ۲۰ روستای بخش تخت سلیمان و ۶ روستای بخش مرکزی، ۹ طرح عمرانی شهرداری تکاب، ۵ طرح عمرانی در شهر تخت سلیمان، ۲ طرح گازرسانی و طرح‌های توسعه مخابراتی از مهم‌ترین طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان در هفته دولت امسال است.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح‌های عمران روستایی در بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان در مجموع ۱۳۳ میلیارد ریال هزینه شده است که با بهره‌برداری از ۲۴ کیلومتر طرح هادی و ۶ هزار مترمربع آسفالت معابر، شاهد ارتقای خدمات زیربنایی و عمرانی در ۲۶ روستای منطقه هستیم.

فرماندار تکاب اظهار داشت: ۲ طرح گازرسانی در روستا‌های امین آباد و زینهار با ۱۲ میلیارد ریال هزینه و ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر شبکه‌گذاری آماده افتتاح است که با بهره برداری از آن‌ها ۹۸ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

ستوده‌فر ادامه داد: در هفته دولت امسال همچنین طرح توسعه مخابراتی و ارتباطی تلفن ثابت و اینترنت پُرسرعت در ۱۲ منطقه شهری و روستایی این شهرستان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش روند توسعه و عمران شهری در شهر‌های تکاب و تخت سلیمان اضافه کرد: احداث طرح یادمان شهدای گمنام، پل، بوستان، زیپ لاین و ساماندهی و محوطه سازی معابر و میادین شهری از مهم‌ترین طرح‌های عمران شهرداری تکاب است که برای تکمیل آن‌ها ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

فرماندار تکاب افزود: در شهر تازه تاسیس تخت سلیمان نیز پنج طرح عمرانی از جمله آسفالت و ساماندهی و زیباسازی معابر، تجهیز و توسعه بوستان‌ها که موجب ارتقای خدمات زیرساختی در این شهر شده با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات دولتی اجرا گردیده و در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ستوده‌فر گفت: علاوه بر این یک واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و دامی شامل کارگاه پنیرزنی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تُن فرآورده‌های لبنی با ۱۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری با همکاری جهادکشاورزی در شهرک صنعتی تکاب نیز افتتاح خواهد شد که موجب اشتغال مستقیم برای پنج نفر و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای ۲۰ نفر خواهد شد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.