شکایت لبنان به دادگاه عالی لندن درباره پرونده انفجار بندر بیروت

فایننشال تایمز اعلام کرد وکلای لبنانی از شرکت شیمیایی انگلیسی به دلیل ذخیره نادرست نیترات آمونیوم که باعث انفجار بیروت شد، شکایت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشال تایمز گزارش داد که وکلای لبنانی علیه شرکت مواد شیمیایی ساوارو که در انگلیس ثبت شده است، شکایتی را به دادگاه عالی لندن ارائه کرده و خواستار جبران خسارت عواقب انفجار بندر بیروت  در سال ۲۰۲۰ شده اند.

در این شکایت گفته شده است که شرکت شیمیایی در ذخیره و استفاده صحیح از ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که باعث انفجار شده، کوتاهی کرده است.

وکلای لبنانی اعلام کردند همانطور که در گزارش ذکر شده است، مواد منفجره در اختیار ساوارو قرار بود در سال ۲۰۱۳ به موزامبیک تحویل داده شود، اما کشتی حامل محموله غرق شد و نیترات آمونیوم به بندر بیروت منتقل شد.

میزان خسارت درخواست شده در این پرونده در گزارش مشخص نشده است، اما تخمین زده می‌شود که این انفجار حدود ۴ میلیارد دلار برای لبنان هزینه داشته باشد.

وکیل ریچارد اسلید، نماینده این شرکت شیمیایی گفت:  ساوارو هرگز در معاملاتی که در این پرونده ذکر شده، مشارکت نکرده است.

پیشتر، مردم لبنان با آمدن به خیابان‌ها، نخستین سالگرد انفجار فاجعه بار بندر بیروت را با دعا برای قربانیان گرامی داشتند.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شود. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار