رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام خبر داد؛

بهبودی ۹۶۷ بیمار کرونایی طی مردادماه ۱۴۰۰

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:از ابتدای شیوع بیماری کرونا در تربت جام تا کنون ۵ هزار و ۳۶۹ بیمار بهبود یافته اند که شمار افراد درمان شده از کرونا در مرداد ماه ۹۶۷ نفر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در حالی‌که تعداد کل مبتلایان به کرونا در تربت جام به ۵ هزار و ۸۰۲ نفر رسیده است متاسفانه تا کنون ۳۹۶ نفر از همشهریان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

او افزود: تاکنون بیش از ۵۷ هزار نفر حدود ۲۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در تربت جام واکسینه شدند که از این تعداد ۴۸ هزار و ۲۴۵ نفر نوبت اول و ۹ هزار و ۶۳۹ نفر نوبت دوم را دریافت کرده اند که در هفته گذشته ۴ درصد افزایش تزریق واکسیناسیون داشته ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد:مردم باید اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کنند زیرا که ویروس دلتا در موج پنجم چهره بسیار خشن‌تر و بی‌رحم‌تری نسبت به پیک‌های گذشته از خود نمایان کرده و بزرگ‌ترین بیمارستان تربت جام، شاهد روند افزایشی بیماران کرونایی مراجعه کننده است.


بیشتر بخوانید



 محمد افکار با تأکید بر رعایت بیش‌ازپیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی، انجام واکسیناسیون و توجه به محدودیت‌های کرونایی را عامل کاهش آمار مبتلایان و جان‌باختگان اعلام  و بیان کرد: با توجه به‌سرعت بالای انتشار ویروس جهش‌یافته دلتا هیچ‌کس با ساده‌انگاری در امان نیست.

او تصریح کرد:در بحث مدیریت اپیدمی اگر ۳۰ درصد رعایت نکنند، همین ۳۰ درصد کل منطقه را آلوده می‌کنند، زمانی که مرکز شهر رفتاری مناسب دارند، اما حاشیه شهر رفتاری دور از رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند تمام زحمات ۷۰ درصد جامعه را از بین می‌برند، چون ویروس در یک نقطه ماندگار نیست بلکه به راحتی پخش می‌شود.

انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.