گوشت گاو در حال پرکشیدن است

قیمت گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید کاظم اصغری نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز هم روند صعودی گرفته است، گفت: بازار گوشت گوسفند و بره با ثبات و گوشت گاو اکنون التهابی است.

او افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی از ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و گوشت بره از ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است، اما نرخ گوشت گاو در مرکز استان گران شده است.

اصغری نژاد با بیان اینکه هر کیلوگرم گوشت گاو اکنون بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است، ادامه داد: حذف یارانه از نهاده‌های دامی دلیل اصلی گرانی گوشت گاو است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران خشکسالی مراتع، کاهش تمایل دامداران سنتی به نگهداری دام به دلیل حمایت نکردن دولت، کاهش واردات گوشت به دلیل گرانی ارز را از دلایل دیگردر گرانی گوشت دانست و گفت: قیمت گوشت ابتدا در تهران و سپس در استان‌ها گران می‌شود.

او افزود: اگرچه قیمت گوشت در تهران از ۱۶۰ هزار تومان هم فراتر رفته است، اما در مرکز استان تلاش شده است قیمت گوشت گوساله و گاو را متعادل نگه داریم.

او ادامه داد: قیمت گوشت بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و نرخ گوشت در کشتارگاه اکنون ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.