سفیر سابق آمریکا در عربستان: عربستان باید شکست را قبول کند

سفیر سابق آمریکا در عربستان در مصاحبه‌ای اعلام کرد عربستان باید شکست خود را بپذیرد و از یمن خارج شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چارلز فریمن، سفیر سابق آمریکا در عربستان در بخشی از مصاحبه‌ی مفصل خود با روزنامه آمریکایی «The Cradle» اعلام کرد عربستان باید شکست خود را بپذیرد و از یمن خارج شود؛ در غیر این صورت یمنی‌ها اجازه نمی‌دهند که بدون اعطای امتیاز بیشتری عقب نشینی کند.

اودر ادامه افزود: انصارالله به آمریکا اهمیت نمی‌دهند و به هیچ گونه میانجیگری آمریکایی بین عربستان و ایران تسلیم نخواهند شد؛ چرا که هرگونه نقش آمریکا در آشتی بین ایران و عربستان سعودی تاثیری نخواهد داشت.

فریمن اضافه کرد: واشنگتن پس از سال‌ها سرد شدن روابط دو کشور برای اثبات حمایت و اتحاد خود با عربستان وارد جنگ یمن شد. واشنگتن می‌خواست با مشارکت در جنگ مجدداً روابط خود با عربستان را تقویت کند.

سفیر سابق آمریکا گفت: تنها علاقه آمریکا به یمن، به جز تمایل به مهار حملات تروریستی از خاک این کشور، نشان دادن حمایت مستمر از عربستان سعودی برای جبران وخامت روابط آمریکا و عربستان است.

چارلز فریمن در پایان افزود:، اما هیچ حمایت عمومی آمریکایی برای شرکت در جنگ وجود ندارد و مخالفان زیادی در کشور ما برای کمک به سعودی‌ها بخاطر ادامه ماجراجویی‌های خود در یمن وجود دارد.

گفتنی است این اظهارات در حالی انجام می شود که یمنی‌ها در جدیدترین موفقیت خود توانستند، امروز (یکشنبه) ۳ موشک بالستیک به پایگاه هوایی العند در یمن که متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی است، شلیک کنند.

بر اساس گزارشها، در نتیجه برخورد این موشک‌های بالستیک در پایگاه هوایی العند در جنوب یمن، ۱۲ نفر کشته و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند. مجروحان نیز برای مداوا فورا به بیمارستان ابن خلدون منتقل شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار