قهرمان‌پروری در پارکور مستلزم داشتن فضایی طبیعی و ایمن

رئیس کمیته پارکور اصفهان گفت: رشته ورزشی پارکور نیاز به فضایی طبیعی و ایمن دارد، اگر به چنین مکانی دسترسی پیدا کنیم قهرمان پروری ممکن می‌شود.

داوود فتحی رئیس کمیته پارکور اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: پارکور و فری‌رانینگ دو رشته در یک محتوا هستند که هدف اصلی این ورزش تقویت مهارت‌های فردی و شهر نوردی است.

او ادامه داد: در استان اصفهان رشته پارکور در حال پیشرفت است، ولی هماهنگ کردن ورزشکاران کمی مشکل است، چون قبلا این ورزش با نام‌های دیگر در استان اجرا می‌شد.

رئیس کمیته پارکور اصفهان ادامه داد: این رشته مدتی زیر نظر هیئت ژیمناستیک فعالیت می‌کرد، به همین دلیل هماهنگی و هدف ورزشکاران از هم دور شد، ولی با تلاش‌های کمیته و مسئولان هیئت انجمن‌های ورزشی استان دوباره پارکور زیر نظر این هیئت قرار گرفت و ما شروع به فعالیت کردیم تا ورزشکاران را هماهنگ و هدفشان را یکسان کنیم.


فتحی گفت: در استان بین ۷ تا ۱۰ باشگاه وجود دارد که پارکور را به صورت حرفه‌ای و تخصصی آموزش می‌دهند، چهار مربی رسمی مشغول به فعالیت هستند، همچنین دو داور مسئولیت قضاوت مسابقات استانی را بر عهده دارند و چند قهرمان ملی و کشوری نیز داریم.


او تصریح کرد: فعالیت پارکور از سال ۸۶  به صورت رسمی در استان آغاز شد، ولی باشگاه تخصصی این ورزش را نداشتیم، اکنون ورزشکاران با هزینه خود توانستند تجهیزات لازم را تهیه و سالن تمرین اجاره کنند.


رئیس کمیته پارکور اصفهان راجع‌به نیاز‌های ورزش پارکور در استان بیان کرد: رشته پارکور نیاز به فضایی طبیعی و ایمن دارد، اگر به چنین مکانی دسترسی پیدا کنیم قهرمان پروری ممکن می‌شود.

فتحی ادامه داد: مسئولان و شهرداری اگر بتوانند زمین یا پارکی را طراحی و احداث کنند که با استاندارد‌های پارکور مطابقت داشته باشد به پارکورکاران کمک خوبی می‌شود.


انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.