معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

اتکای وزارت جهاد کشاورزی به تعاونی ها

موسوی گفت: از سیاست‌های وزارت کشاورزی در دوره جدید اتکاء به استفاده همه جانبه از ظرفیت هاو توانمندی‌های تعاونی ها، تشکل ها و صنوف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید محمد موسوی معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ازکارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت واقع درشهرک صنعتی روستای سعدی از توابع باغین بازدید کرد.

سید محمد موسوی  در جریان بازدید از کارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت متعلق به کشاورزان و سهامداران شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان گفت: از سیاست‌های وزارت کشاورزی در دوره جدید اتکاء به استفاده همه جانبه از ظرفیت و توانمندی‌های تعاونی ها، تشکل ها، صنوف و سایر بخش‌های مسئول در بخش کشاورزی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است ادامه داد: این سفر را برای عملیاتی کردن سیاست‌های جهاد کشاورزی در این دوره به ویژه برای ایفای نقش مطمئن تر، قوی‌تر و مسئولانه‌تر تشکل‌ها برنامه ریزی شده تا بتوانیم در تصمیم سازی‌ها و سیاست گذاری و تحقق اهداف این بخش به شکل منسجم‌تر وارد میدان شویم.

او با بیان اینکه تولیدات تشکل‌های تعاون روستایی در اختیار کشاورزان است بر بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت این تشکل‌های تعاون روستایی در عرصه بازار محصولات کشاورزی نیز تاکید کرد.

موسوی درباره کارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت نیز گفت: بحث تولید و تامین نهاده‌ها از جمله کود شیمیایی یکی از رسالت‌های اتحادیه‌ها و تعاونی‌های روستایی است و سالانه حدود ۲.۵ میلیون تن کود ازت، فسفر و پتاس در سطح کشور استفاده می‌شود.

او ادامه داد: امروز شاهد بودیم اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی استان کرمان کارخانه بسیار مجرب و با استاندارد‌های مطلوب کود‌های غیرماکرو از جمله سولفات آمونیوم، مس، روی و آهن را تولید می‌کند که باید از این کارخانه پشتیبانی و حمایت کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: این کارخانه استان را در بحث کود‌های کشاورزی خودکفا کرده است و با توجه به استاندارد‌هایی که دارد می‌توانیم این محصول را در سطح کشور گسترش دهیم.

او اظهارکرد: این ظرفیت وجود دارد با حمایت از این کارخانه نیاز کل کشور را از این طریق مرتفع کنیم.

کارگر مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان و رییس هیئت مدیره شرکت صنایع شیمیایی تارا صنعت گفت: این واحد صنعتی از سال ۱۳۹۰ در زمینه‌های تولید سولفات آلومینیوم، آهن، روی میکرو معدنی با ظرفیت تولید سالانه ۷ هزار تن و روزانه ۲۵ تن به شیوه سنتی و بدون نیاز به دستگاه فعالیت دارد.

او گفت:این محصولات نیاز ۱۰۰ هزار عضو شامل کشاورزان و سهامداران اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان جهت استفاده در باغ های پسته، مرکبات و زراعت را تامین می کند.

کارگر اظهار کرد:در زمین‌های شور وقلیایی بهترین کود ، کود ازته است که از سولفات آلومینیوم به دست می‌آید و از تولیدات این کارخانه می‌باشد.

او از راه اندازی فاز دوم این کارخانه که به صورت تمام مکانیزه وبدون نیاز به دست خبرداد و گفت:با راه اندازی این فازظرفیت تولید سالانه به ۳۵ هزار تن می رسد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار