هشدار سیل فاجعه‌بار در نیویورک و نیوجرسی

خدمات هواشناسی ملی آمریکا به نیویورک و نیوجرسی آمریکا هشدار وقوع سیلی فاجعه‌بار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد خدمات هواشناسی ملی آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی نسبت به وقوع سیلی با شدت خسارات بسیار بالا در شهر نیویورک آمریکا و بخش شمال شرقی نیوجرسی هشدار داد.

این در حالیست که طوفان آیدا در این دو منطقه همچنان موجب باران‌های بسیار شدیدی شده است. هشدار وضعیت اضطراری سیل، هشداری بسیار نادر است که خدمات هواشناسی ملی آمریکا گفت برای اولین بار بر نیویورک و نیوجرسی صادر شده است. همچنین این سازمان میزان بارندگی مورد انتظار در این دو مکان را ۳ تا ۵ اینچ در ساعت اعلام کرد.

در بخشی از این هشدار آمده است: «وضعیت بسیار خطرناکی است. به مناطق با ارتفاع بالا رفته و پناه بگیرید.»

یکی از هواشناسان خدمات هواشناسی ملی آمریکا با بیان آنکه بارندگی چهارشنبه شب معادل یک هفته بارندگی معمولی بوده است، گزارش داد: «از ساعت ۸:۵۱ دقیقه شب در عرض یک ساعت بیش از ۳ اینچ باران بارید. فرودگاه نیوآرک نیز در عرض این یک ساعت حدود ۷ اینچ بارش گزارش داد.»

همچینن بارندگی سیل‌آسای دیشب حرکت قطار‌های این دو مکان را متوقف کرد، درخت‌ها قطع شدند و خیابان‌ها را آب فراگرفته است.

روز یک‌شنبه هفته جاری طوفان آیدا به آمریکا رسید و خسارات بسیاری در آمریکا وارد آورد. ۱۶ سال پیش در چنین روزی طوفان ویرانگر «کاترینا» نیز  در آمریکا رخ داده بود . آیدا بخش اعظم جنوب شرقی لوئیزیانا را زیر آب برد و باعث قطعی برق و خسارات شدیدی در این مناطق شد.

مرکز جمع آوری داده‌های آب و هوایی آمریکا، در گزارشی بخشی از میزان خسارت وارد بر آمریکا را تا روز سه‌شنبه هفته جاری قطعی برق حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک آمریکایی بیش از ۴۸ ساعت اعلام کرد.

همچنین شب گذشته سازمان ملل در یک ارزیابی عمده اعلام کرد که در ۵۰ سال گذشته میزان بلایای طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی ۵ برابر شده است.

بخش هواشناسی سازمان ملل متحد در این باره اعلام کرد: «به نظر می‌رسد بحران اقلیمی که به وخیم‌تر شدن اوضاع آب و هوایی منجر شده، دلیل اصلی این تغییر باشد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار