آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از وضعیت بازگشایی مدارس در مهر ۱۴۰۰ تا تعیین لباس فرم دانش آموزان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اظهاراتی درباره بازگشایی مدارس و تمهیدات لازم برای این اقدام سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره تمهیدات بازگشایی مدارس، نحوه تعیین لباس فرم مدارس و توضیحات درباره یک ادعا در کتاب های درسی  سپری شد.

تعیین لباس فرم دانش آموزان برای مهر ١۴٠٠

نورعلی عباسپور مدیرکل دفترانجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش درباره خرید لباس فرم مدارس با توجه به اینکه هنوز هم روند بازگشایی مدارس قطعی نشده است، اظهار کرد: تصمیم گیری برای پوشش دانش آموزان با شورای مدرسه است و این شورا هم شامل نمایندگان اولیل و مربیان بوده، بنابراین می‌تواند به تصمیم کمک کند.

او تاکید کرد: در تهیه لباس فرم دخالتی از ناحیه مدرسه و منطقه نداریم و اگر هم دخالتی بشود این موضوع تخلف است، تدابیر لازم بر تصمیم گیری را صرفا بر عهده مدرسه گذاشتیم.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان با اشاره به اینکه هیچ جایگاهی از وزارتخانه یا استان‌ها در مورد لباس فرم دانش آموزی نباید دخالت داشته باشد، گفت که در مدارسی که برای تهیه لباس فرم مرکزی را مشخص می کنند بیشتر با نگاه کاهش هزینه ها به دلیل ارائه کار عمده است.

آخرین وضعیت آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  درباره چگونگی بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تعداد ۱۱ پرژه در نظر داریم که ناظر به موضوع بازگشایی است.

او ادامه داد: در ۱۸-۱۹ ماه گذشته شرایط مختلفی را برای آموزش دانش آموزان در نظر گرفتیم و آموزش و پرورش در اقدامی بی نظیر آموزش مجازی را دربستر شاد فراهم کرد که فرصتی بی بدیل در نظام آموزشی است.

او ادامه داد: اولویت موضوع در برنامه های یازده گانه، استراتژی آغاز سال تحصیلی اعم از اینکه ترکیبی از روش های حضوری و غیرحضوری باشد یا در برخی از استان ها و مناطق غلبه بر آموزش حضوری باشد یا به تدریج به سمت آموزش حضوری برویم، اصل قرار داد است. اما اصرار و الزام به این نیست که در هرشرایطی به سمت آموزش حضوری گرایش پیدا کنیم.

توضیح آموزش و پرورش درباره درج موفقیت‌های مربوط به کرونا در کتاب‌ درسی

در پی درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم چاپ ۱۳۹۹ انتقاد‌ها و گاه مواضع تندی توسط برخی افراد اتخاذ شده است.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در اطلاعیه ای اعلام کرد: « از آنجا که به هیچ وجه تداوم انتشار و جهش‌های ویروس کرونا در پیک‌های متعدد قابل پیش بینی برای هیچ کشوری نبوده و نیست و متأسفانه این بیماری همچنان جان بسیاری از انسان‌های جهان را تهدید می‌کند؛ با مشاهده اوج گیری بیماری کرونا و عدم پیش بینی زمان و کیفیت مهار کامل این بیماری، این مطلب قبل از شروع انتقاد‌های اخیر و همزمان با روزآمدسازی سالانه مطالب، توسط کارشناسان این سازمان از کتاب درسی سال ۱۳۹۹ اصلاح و تعدیل و در چاپ جدید ۱۴۰۰ اعمال شده است.»

ابلاغ استانداردهای بهداشتی مدارس تا پایان هفته

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی و ارائه آموزش‌ها از اول مهرماه بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان امسال به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس زیر ۱۵ دانش‌آموز داریم و ۵۰ درصد مدارس ما نیز کمتر از ۷۵ دانش‌آموز دارند که این مدارس و این کلاس‌ها می‌تواند به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

او تأکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا کلیات این طرح را تصویب کرده و قرار است تفاهم نامه‌ای بین کمیته‌های ستاد کرونا و آموزش و پرورش تنظیم شود تا استاندارد‌های لازم بهداشتی تدوین و تا پایان هفته به مدارس ابلاغ شود.

زیرساخت‌های لازم برای آموزش حضوری در سال ١۴٠٠ تامین می‌شود؟

یکی از محتمل ترین انواع مدارسی که امکان هرچه سریع تر برقراری آموزش حضوری در آن میسر خواهد بود،مدارس عشایری بوده که به سبب جمعیت کم این مناطق، کم خطر شدن شیوع کرونا در چنین نواحی بیش از سایر مناطق امکان پذیر است، بنابراین آمادگی مدارس عشایری برای شروع سال تحصیلی ضرورت پیدا می‌کند.

محمدرضا سیفی مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر درباره وضعیت تامین امکانات بهداشتی مدارس عشایری بیان کرده بود که بیس از ٧٠ درصد این مدارس فاقد سرویس بهداشتی یا سرویس مطلوب هستند.

او ادامه داد: ۴۴٩ منطقه لازم التوجه را شناسایی کردیم و براستی دستورالعمل‌های نصیب آموزشی، تمهیداتی برای این مناطق در نظر گرفتیم؛ در فاز اول ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار برآورد شد و سازمان نوسازی مدارس هم قول داده است تا همکاری‌های لازم را داشته باشد.

سیفی با اشاره به اینکه تامین فضای آموزشی و سرویس بهداشتی برای مدارس عشایری شرایط خاصی را می‌طلبد، گفت: باید فضا‌ها متناسب با شرایط دانش آموزان عشایر در نظر گرفته شود.

پاسخ سریع در مواجهه با کرونا، حلقه مفقوده در برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش

احمد خدایی نصر کارشناس آموزش مجازی گفت: ساختار آموزش و پرورش باید در مواجهه با کرونا، سریعترین پاسخ را ارائه بدهد و به جمع بندی و تعیین تکلیف مشخص برسد. مثلا اگر قرار است مدارس با حداقل دانش آموزان بازگشایی شود باید حتما این مساله در اولویت ستاد کرونا قرار بگیرد و کادر آموزشی و دانش آموزان واکسینه شوند.

این کارشناس آموزش مجازی بیان کرد: به طور کلی وزارت آموزش و پرورش باید هرچه سریعتر نوع مواجهه اش با کرونا را مشخص کند تا بتوانیم در موضع مواجهه با آموزش‌های حضوری، مجازی و ترکیبی، در مورد ساختار تعلیم و تربیت، ساختار تربیت مدرس آموزش و پرورش، ساختار سرویس دهی به کنکور و... مشخص شود.

او ادامه داد: از سوی دیگر وزارت آموزش در عمل نشان داده است که برای عملیاتی کردن هر هدفی، سناریوی از پیش تعیین شده ندارد. به طور مثال در مورد جزییات واکسیناسیون و آموزش حضوری هیچ سناریویی با جزئیات از پیش تعیین شده وجود ندارد و بر اساس این سردرگمی معلم و دانش آموز و خانواده و همه و همه دچار سردرگمی می شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۱۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید آموزش و پرورش و دانشگاها به طرف سبک جدید زندگی و روش نوین آموزشهای پیشرفته مجازی بروند تا احدی از آموزش و پرورش رایگان عقب نماند آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه ها زمانی خوب است که امنیت جانی فرزندان مردم تظمین شود وقتی هیچگونه ضمانت اجرایی وجود 100% درصدی ندارد همان بهتر که در فضای مجازی آموزش ببینند و جسم و جانشان در امان باشد در زمستان پیش روی اگر مدارس باز گشایی شود در سرمای هوا برای تحویه هوای کلاسها باید پنجره های کلاسها رو باز بگذارید چرا که در فضای دربسته و حضور دانش آموزان و معلمین امکان و ریسک ابتلای بیماری کرونا افزایش میابد و همه دانش آموزان و دانشجویان مبتلا و آلوده و بیمار می شوند بنابراین همان بهتر که در فضای مجازی پیشرفته به صورت آنلاین و یا غیر آنلاین و از شبکه های تلویزیونی آموزش ببینند و باید با شرایط سبک زندگی نوین خودتان را وفق دهید تا جسم و جان فرزندان مردم در امان باشد اگر نه نسل کشی قانونی با تصمیمات بی خردانه در کشور صورت می گیرد و آخر عاقبت خوب و خوشی هم در پی نخواهد داشت .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه پیشگیرانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
تو این گرونی و شرایط بد اقتصادی که مردم حتی هزینه ی خوراک خود رو به هزار سختی فراهم میکنند فرم مدرسه زیاد مهم نیست و لطفا لباس فرم رو از وسایل مدرسه کم کنید همین الان کلی پول وسایل مدرسه و دفتر و بقیش میشه پس لطفا نظری در مورد لباس فرم ندید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
من خودم دبیر هستم. و موافق بازگشایی مدارس. هرچند دولت روحیه ای برای کار برایمان باقی نگذاشته ولی اگر مجبور به تدریس باشیم بهتره کلاسها حضوری باشند. آماده کردن مطالب برای ارائه در شاد واقعا خسته کننده است و انتقال مطالب و تفهیم آن به دانش آموزان اصلا راضی کننده نیست. من که ده درصد توانایی خود را نمیتوانم در کلاس مجازی داشته باشم و بالطبع دریافت مطالب هم از طرف دانش آموزان بشدت ضعیف است ‌ دانش آموزی که در کلاس حضوری عملکردش بالای ۱۷ بود در شرایط مجازی به نزدیکی ۱۰ تنزل کرد. و انرژی که برای کلاس مجازی صرف میشه نسبت به کلاس حضوری بیشتره. و مهمتر از آن انگ کار نکردن و حقوق گرفتن است دیگر اعصابمان را داغون کرده.
البته که مثل پارسال دو هفته اول را برای فروش لوازم التحریر و گرفتن شهریه ها و هزینه آزمون های آزمایشی باز می‌کنند و دوباره شاد را راه می اندازند.
Iran (Islamic Republic of)
........
۱۶:۴۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
تروخد مدرسه رو حضوری کنید ما پنج تا بچه ایم و یک گوشی داریم
اخه چطور باید درس بخونیم
تروخدا یکی این پیام ها رو به مسئولان نشون بده
بخدا دوست من پارسال بخاطر اینکه گوشی نداشته و نمیتونسته درس بخونه خودکشی کرده
چون هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی نداشته
ما که فقیریم و نداریم هزینه گوشی رو باید چیکار کنیم
چرا باید دانش آموز های نخبه ی ما از بین بزن بخاطر هیچ و پوچ
Iran (Islamic Republic of)
یاســــر
۱۶:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
بازگشایی مدارس کار احمقانه ای هست

تا زمانی که ایمنی جمعی بوجود نیاد. تمام این حرفها کشکه
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام من حرف خقو میزنم والله هرکی میخاد نره مدرسه میخام نرع ایشالله حق ما ضایعه میشه من مادر نا کلاس پنجم خونده چطور کمک من کنه یکم مردم رو درک کنید
#مدرسه فقطط حضوریی
Iran (Islamic Republic of)
Eli
۱۵:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
من یک دانش آموز عشایریم
خلاصه باید مدارس حضوری بشن چون فقط کشور ما از واکسیناسیون مردم عقب مونده
تا الان باید ایران یا واکسن کرونارو به مردم میزدن
من چند تاکشورو میشناسم که کلا مردماشون واکسینه
شدن بچه ها هم به مدریه میرن هیچ مشکلی هم ندارن ،
از دوسال قبل بچه ها هیچی نخوندن ، یکیشونم دادش خودم
پایه چهارمه تو خونه بابا مامان بهش درس میدن وگرنه اصلا مجازی نگا نمیکنه بدش میاد من خودمم همینطور
اگه مدرسه ها حوضوری بشن خیلی خوب میشه
اونایی که نمیخوان بچه هاشونو بفرس مدرسه که کرونا نگیرن
مطمن باشن همه مردم کرونا رو میگرن چه تو خونههاتون
زندونی باشین یا بیرون فرقی نمیکننع همه کرونا رو میگیرن
بعضی هاشون میمیرن و بعضی نه ، چون این یه ویروسه
که همه جا هست و همه میگیرن ، من و خونوادمم گرفته
بودیم ، مدارس حوضوری بشن بهتره
اونایی که میگن کرونا میگیریم تو خونه هاتونم میتونین بگیرین کرونا اصلا فرقی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
۳ قلو ها
۱۴:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
تورو خدا مدارس رو بازکنید من ۳قلو دارم نمیدونم چه خاکی تو سرم بریزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
اخه کی بچه شو میفرسته مدرسه خدا میدونه داخل واکسنا چیه میخوا ن بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
خواهش میکنم مدارس رو حضوری کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
والا همه بچه ها هر روز خدا با خانواده هاشون تو کوچه و خیابون در حال گشتو گزارند، حالا یعنی اگه بیان تو مدرسه اونم با ماسکو فاصله کرونا میگرشون؟ چطور، تو مهمونیا چیزیشون نمیشه ینی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوستان یکسال ونیم پای به پای درس دادن و آنلاین بودن و ...بودم الان دچار سرطان شدم پزشک معالج من میگه بخاطر استرس های شدید و ...هورمونهای من کامل بهم ریخته مدارس باز بشن اگر بدونید چه بلائی به سرمون میاد با غیر حضوری کردن مدارس چندتا دانش آموز دیدم که تو این دوران کرونایی چه دردهایی رو تحمل کردن سردرد چشم درد معده درد به فکر عواقب غیر حضوری کردن باشیم واقعا جهنم شده بود تدریس غیر حضوری ...
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۲:۴۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
لطفا مدرسه هارو حضوری کنید مجازی هیچی متوجه نمیشیم
خسته شدیم تو این دوسال
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۲:۱۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
باید همه داانش اموزان واکسینه بشن بعد مدرسه هارو باز کنید و اینکار باید زود انجام شه چون از وقتی اموزش ها مجازی شده دانش اموزا تحت فشار قرار گرفتن مخصوصا پایه نهم و دوازدهم خیلی تو فشار بودن من خودم پایه نهم بودم موقع امتحان که حضوری شد کلا شبا دو ساعت میخوابیدم حتی بعضی امتحانای سخت کلا نمیخوابیدم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
این مدارس خراب شده رو بازکنید. من از۷صبح تا۲شب آرامش و زندگی ندارم. چشمام ۴برابر ضعیف شد.کمر و گردن و کتفم آرتروز گرفت. ۶۰گیگ اینترنت به ما دادن که فقط ۱ماه دوام آورد. بقیه ش از جیب خودمون رفت. بخاطر فیلم و تدریس
خانواده م رو چزوندم
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۴۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام
در این دوسال من به راحتی تونستم از پس درسام بر بیام
ااااما هیچی جای آموزش حضوری رو نمیگیره مدارس باید با امنیت جان دانش اموزان باز بشه اگر مسافرت کرونا نیست و ماسک میزنید ووو هیچی نمیشه پس مدرسه هم ماسک بزنیم هیچی نمیشه دانش اموزا دارن از این وضع ضرر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
لطفا مسئولین کاسه داغ تر از آش نشوید اگر برای شما سلامت دانش آموزان مهم بود امتحان نهایی نهم و دوازدهم را حضوری نمیکردید پس بیخود شعار ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
چه مدرسه ای آدم مگه از جونش سیر شوده بچهاشو بفرسته مدرسه با این وضع مریضی عمرن نباید این کارو کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
بچه ها دیگه انگیزه ای برای درس خواندن ندارن مدارس را حضوری کنید همه به مهمونی مسافرت میرن ولی برای مدرسه میگن کروناست
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۹:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
۱۰۰ تا هم ⁦
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
لطفامدرسه هارابازکنیدبچهاچون کلاسامجازی است اصلادرس نمیخونن اگرمیخوایدمجازی کنیداصلابهترکه دانش اموزامسال تومجازی هم شرکت نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام شما الان توی این وضعیت میخواین مدرسه رو باز کنین بچه ها مون رو که ما خیلی دوستشون داریم رو بفرستیم مدرسه که کرونا بگیرن سلامتی که بهتر از عقل اقا اومدیم یکیشون کرونا داشتن هم بجه من مریض میشه هم بچه های مردم اصلا الان وضعیت خوبی برای باز کردن مدارس نیست من بچم تمام زندگیمه اگر کرونا کرفت کی میخواد جواب من رو بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
خب ما که نمیگیم مدارس حضوری نشه میگیم تا موقعی که تمام دانش آموزان واکسینه نشدن مدرسه رفتن اشتباه بزرگیه که وقتی کرونا گرفتی و احتمالا مردی دیگه به هیچ عنوان نمیتونی جبران کنی البته اونایی که انقدر برای بازگشایی مدارس قبل واکسیناسیون عجله دارن بفرماید کرونا منتظرتونه کسی جلوتونو نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
واکسن کرونا
۰۸:۲۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
تواین شرایط مدرسه چی اوضاع از پارسال که مدرسه تعطیل بود خیلی بدتر هست پس چرا مدرسه پارسال نبود بازم ماجرای فشار غیرانتفاعی های آقازاده ها مغازهای نوشت افزار واونابی هست که تو فکر جیبشون هستن
درامد نداشتن اونا که از جان بچه مردم مهم تر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
لطفا مداری رو باز کنید مجازی خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام به نظر من اصلا مجازی به درد بچه ها نمی خوره چون هم درس نمی خورند هم پدر و مادر را اذیت می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام شما این حرفو میزنین خدای نکرده بچه تون کرونا بگیره اون موقع هن این حرفو میزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
من که بچه ام رو نمی فرستم اگر کرونا بگیرن کی جوای میده
United States of America
Moni
۰۷:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
منم بچه مو مدرسه نمیفرستم مدارس حضوری هم چیزی یاد نمیدن آنلاینم چیزی یاد نمی دن بی سواد بمونه بهتره مگه از بچم سیر شدم ؟؟روزی ۷۰۰ نفر می میرن کدوم عاقلی بچه شو میفرسته مدرسه؟در ضمن ما هم تو این دوسال هیچ جا نرفتیم نه شمال نه جنوب پسرم که از ترسش تا کوچه هم نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
هر اتفاقی برای بچه ها بیافته مسئولید و قطعاً مثل سایر کارهای غیرحرفه ای و کارشناسی دچار خطا خواهید شد اما ایندفعه عذرخواهی و صداقت دارم و فرزندش رفته برای وطن جنگیده و این ها نمی تونه خسران مردم رو جبران کنه.
اینقدر از حجب و حیای مردم سو استفاده نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۲:۴۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
توی این شرایطه فوقه قرمزی که ما هستیم نه باز شدن مدرسه به درد میخوره نه مجازی یکسالم فوقش نرن مگه چی میشه فوقش میدونیم سالم هستند به قوله اون خانم لیسانسای مملکتمون همه بیکارن با فوق لیسانسااا پس چه عجله ای به درس خوندن هست
Iran (Islamic Republic of)
π
۰۰:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
بدترین مجازات، تحریم علم است!
ما نسل زخم خورده‌ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
انشاالله که سال تحصیلی جدید حضوری بشه
India
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
فکر کنم خواب هسی
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۲۳:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
لطفا مدرسه هارو باز کنید خیلی سخته مجازی هیچی یاد نمیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
یک دانش آموز
۲۳:۱۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
یه سوال . خانواده های عزیز چطور شمال و عروسی و دورهمی ها عیب نداره ولی مدارس کرونا هست ؟
خانواده ها اصلا ما رو درک نمیکنن . ما حاضریم بمیریم اما انقدر آموزش های مجازی و تحمل نکنیم .
#مدارس_حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
نود درصد خانواده ها و دانش آموز هایی هم که میگن مجازی ، هر هفته تو دورهمی خانوادگی و شمال و ‌‌... هستن
Iran (Islamic Republic of)
بینامم
۱۸:۱۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
لطفااا سال تحصیلی رو از آبان باز کنینن ک بچه ها برن مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
بیگانه
۱۷:۵۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دانش اموز پایه ۱۲هستم ولی هیچی از دهم نمیدنم چون انلاین بودع الان چجوری ما بریم ۱۲،مدرسه یا کلاً باید انلاین باشه یا حضوری اگه حضوری باشه که هیچی پاشو هم نمیزاره تو این اوضاع گرونی روزی ۵۰۰نفرمیمیرن مگه دیوونه هستیم ک بریم مدرسه
طرف مدرک لیسانس داره،دارع کارگری میکنه اون وقت ما جونمون رو تو خطر بندازیم برای هیچ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
کلا مدارس را تا روشن شدن تکلیف کرونا تعطیل کنید ما دوساله تمام خانه نشین شدیم بخاطرکرونا حالا چرا باید بچه ها مون به مدرسه بفرستیم اونایی که علاقه به تفریح وگردش دارند بچه هاشون معلم خصوصی بگیرند ولی تا کل مردم ایران واکسن نزدن نباید بچه ها به مدرسه بروند والسلام
-
علی
۰۸:۱۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
باز کردن مدارس اشتباه محضه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
با سلام من یک دانش اموز هستم لطفا مدارس رو باز کنید اصلا هیچی توی این مدارس مجازی نفهمیدم لطفا مدارس رو حضوری کنید
بعد هم بازگشایی مدارس اشتباه محض نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام امسال باز گشایی مدرسه اشتباست دغدغه ما لباس مدرسه نیست بچه دبستان رعایت پرتوکل نمیدونه چیه تو مدرسه بچه ها همش درحال بازی هستن فاصله اجتماعی چهرمیدونن چیه اگه معلم هی بخواد تذکر بده که بچه نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
افریییییین دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
عزیزمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
بااین اوضاع بد کرونا من فرزندم به مدرسه نمیفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
بهترین راه همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مدارس باید کلا تعطیل شود شما ها ازخداتونه که جمعیت این کشور کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
Fly
۱۴:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
من یه دانش آموز خیلی زرنگ بودم،از وقتی مدرسه تعطیل شد،دیگه حالم از درس بهم میخوره.
افسردکی گرفتم از بس تو خونه موندم.
حضوری کنین.هر کسی هم نخواست،نیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ثنا
۱۸:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا من هم همينجوری هستم به خدا از درسهای سالهاي قبل هیچی بلد نیستم
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۲۳:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
اره خواهش میکنممم باز کنید، به خداااا ما دانش اموزا خسته شدیم، افسرده شدیم تو خونههه
من خودم یه دانش آموز خیلییی زرنگ بودم از وقتی مجازی شد حالم از هرچی درس و مشق هست به هم میخوره
لطفااا زودتر سریع دانش آموزان رو واکسن بزنین، یا مدارس رو ترکيبي کنید
با این وضع از ما توقع اینده سازی نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
حلع شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
آینده سازی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
توروخدا مدارس رو باز کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
ماخواهان بازگشایی هستیم باید حضوری بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مگه از جون بچهامون سیرشدیم تواین شرایط خطرناک کرونای بفرستیم ماها که یه صدتا بچه نداریم بااین تورم یکیه به خدا ازجونشم سیرنیستیم که بفرستیم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
همه جا میرید به مدرسه بچه ک رسید میگید کروناس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
تو رو خدا مدارس رو باز کنید یا باز کنید یا کلا تعطیل کنید چون ما حوصله ی مسخره بازی نداریم با مجازی هیچکس چیزی یاد نمیگیره اونایی هم که میگن ما یاد میگیریم اونا روششون اینا ما باید در محیط مدرسه باشیم که یاد بگیریم نه به کلاس مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام لطفامدارس رواختیاری کنیدهرکس دوست داشت فرزندشوبزاره بره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
الهی شکر دیگه کم کم داشتیم افسردگی میگرفتیم خدا کنه به ما هم واکسن برکت بزنن و بریم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
ازنظر علمی وروانشناسی باید دانش آموزان به مدرسه بروند لطفا فکری برای بازگشایی مدارس درمهر بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سعی کنید اول مهر مدارس بازگشایی شود تمام دانش آموزان بیسواد شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مدارس راحتما بازگشایی کنید کلاس آنلاین اصلا بارعلمی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دانش آموزان نیازبه آموزش حضوری دارند کلاس های آنلاین بچه هارو بی سواد کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
خواهش میکنیم بازگشایی مدارس درحدحرف نباشد وعملا اجراشود
Iran (Islamic Republic of)
سامره
۱۱:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
زمانی که همه خبر از یک کرونای دیگه که قراره پاییز بیاد و بچه ها و جوانها رو بیشتر در گیر می کنه ما چطور بچه ها رو مدرسه بفرستیم ما خون دل خوردیم و بجه هامون رو بزرگ کردیم الان لیسانسه ها همه بیکارند و یا یه کارگر ساده اند بچه بی سواد بمونه بهتره که خدای نکرده بمیره
Iran (Islamic Republic of)
مائده
۱۸:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
ببین دوست عزیز
اگر مدارس رو باز کنن صد درصد اختیاری هم میکنن شماها همه جا میرین میرسه به مدرسه میگین ای فلانه ای بیساره
میتونی نفرستی بچه تو مدرسه ولی من دلم میخواد بزرگ شدم ی کسی بشم من دوس ندارم بی سواد بشم دوس دارم شغل داشته باشم
بچتونو هرکس نمیخواد نفرسته مدرسه به ماها چیکار دارید که فکرمون به ایندمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
مائده خانم، مطمئن باش تو این مملکت، هیچ کسی نمی شی. اونایی که باید کسی بشن، از قبل معلوم شدن و شما اگه قرار باشه کسی بشی، با مجازی درس خوندن هم میشی و اگه قرار باشه یه لیسانسه بی سواد و بی کار باشی، حضوری هم بشه، تغییری توی وضعیتت ایجاد نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
باسلام لطفا جهت بازگشایی مدارس دراول مهرماه اقدامات لازم را انجام دهید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
سلام اگر کرونا جون بچهه ها رو تهدید میکنه پس چرا این همه بچه توکوچه ها بازی میکنند کرونا نمگیرند خواهش میکنم مدارس راباز گشایی اکنید الان بچه من میره کلاس دوم ولی از فرهنگ مدرسه چیزی نمیفهمه این الان برای آیندش خیلی لتمه میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
جهت اطلاع من هیچوقت کسی رو ندیدم که تو کوچه بازی بکنه! اما می‌خوام مدارس باز بشه باز کنیییددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
اگر وضعیت همین طوری باشه حتی به قیمت یه سال جا موندن بچه ها رو مدرسه نمی فرستم
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۹:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
خوب نفرست زوری که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
اختیاری خوب نفرستید زوری که نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
ازتون خواهش میکنم مدارس حضوری شن .و اینکه لطفا واکس فایزر رو بیارین تو کشور و انقدر با جون مردم بازی نکنین.و دانش آموزان و دانش جویان رو با واکسن فایزر واکسینه کنید .لطفا خودتون واکس فایزر رو وارد کشور کنید تا ما برای زدن مبلغی را پرداخت نکینم.واینکه اگه مدارس مجازی هستن .لطفا یه برنامه خیلی عالی و مفید رو درست کنید شاد فایده ایی نداره .و اینکه اینترنت علاوه بر معلمان به دانش آموزان هم بدین .و شهریه رو کمتر کنین . باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
عزیز واکسن و میبرن میفروشن دارن با مردن ملت سود میکنن واکسن بزنن پول روپولشون نمیره ک بعدشم معلم ها کلاس های زیاد میگیرن با پول بیشتر خود معلم بچم س تا کلاس داره هم زمان درس میده
پولشون کم میشه برن مدرسه خب
Iran (Islamic Republic of)
دانش اموز
۱۰:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
مدارس باید حضوری شوند وگرنه هیچ چیزی نمی‌فهمیم و آسیب زیادی از نظر یادگیری به ما می رسد
کرونا یک بیماری که دیگر با ماست و ما باید با وجود او هم زندگی را ادامه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
کرونا بگیری دیگه هیچ وقت چیزی نمیفهمی چون دیگه ادم سابق نمیشی
Iran (Islamic Republic of)
عشایر
۲۲:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
با سلام بنده یک دانش آموز عشایری دهم هستم ثبت نام کردیم ب خوابگاه مشکل اینترنت هم داریم ک آنلاین باشه لطفا اگ میشه حضوری کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
لازم نیست کسی تصمیم گیری کنه چون همه میدونیم تصمیم گیری دست اولیا هستش و اگر شرایط کرونا مثل امروز باشه که ۵٠٠نفر مردن خیر مگه روانی هستیم بچه هامون رو بفرستیم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام خدمت دوستان عزیز، لطفاً فقط کرونا را تهدید حساب نکنید ، مدارس مجازی بزرگترین تهدید است انسان موجودی اجتماعی است دانش آموزان نیاز به برقراری ارتباط با همسالان دارند ،، کلاس های مجازی عواقبی چون بیماری روانی ، افسردگی ، ضعیف بینایی ، آسیب های اجتماعی ، مشکلات جسمانی از جمله کمر درد ، گردن درد ،چاقی و اضافه وزن و هزاران بیماری دیگر ، همچنین در کنار بی سوادی نابهنجاری ها و بی بند و باری های اخلاقی فضای مجازی را هم مد نظر بگیرید لطفاً مدارس را حضوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ه
۲۳:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
دختر من الان کرونا گرفته چرا میگید مدرسه باز بشه هنوز مدرسه نرفته بچم کرونا گرفته منطق داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
مهرنوش
۰۹:۰۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
خب پس بایدبفهمید کرونا گرفتن‌ربطی به مدرسه رفتن نداره
Iran (Islamic Republic of)
آقای معلم
۲۲:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
سلام خدمت دوستان عزیز، لطفاً فقط کرونا را تهدید حساب نکنید ، مدارس مجازی بزرگترین تهدید است انسان موجودی اجتماعی است دانش آموزان نیاز به برقراری ارتباط با همسالان دارند ،، کلاس های مجازی عواقبی چون بیماری روانی ، افسردگی ، ضعیف بینایی ، آسیب های اجتماعی ، مشکلات جسمانی از جمله کمر درد ، گردن درد ،چاقی و اضافه وزن و هزاران بیماری دیگر ، همچنین در کنار بی سوادی نابهنجاری ها و بی بند و باری های اخلاقی فضای مجازی را هم مد نظر بگیرید ، پس مدارس باید حضوری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
فاجعه بزرگی تو راهه . نگذارید بچه ها برن مدرسه.
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از 2 بهمن 99 برای همیشه و تا ابد
۱۲:۳۲ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
افرین
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۸:۰۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۰
آره دقیقا غیر حضوری کنن که هممون تقلب کنیم خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
بابک خرمدین
۲۱:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
جان فرزندان ایران از همه چیز مهم تر است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
شما حالتون خوبه چرا اینقدر پافشاری میکنید . اون از گرانی که نتونستید کنترل کنید ..تورم ....اختلاس....بیکاری ....اخه ادم چی بگه کمی هم فکر جون اینده سازان کشور باشید چرا اینقدر از بردن اسم واکسن میترسید بابا این مردم واکسن میخان واکسن بزنید ....بخدا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
فعلا باز گشایی مدارس در حد حرف است
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام
من بچه دبستانی دارم واقعا اصلا نمیتونن رعایت کنن تصورکنید یه بچه کلاس اولی چهار پنج ساعت ماسک روصورتش باشه اصلا تحمل نمی کنند نهایتا یک ساعت اگر مدارس متوسطه باز بشه فکر کنم مشکلی نباشد ولی مدارس ابتدایی به هیچ وجه
من که جون بچه مو از سر راه پیدا نکردم
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۰:۲۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شما بچتو مطمئنم همه جا میبری. ولی برا مدرسه میگید کرونا؟ زیر ۲۰ فقط ۱۴ درصد مرگ و میر دارن. حالا قراره متوسطه باز بشه. شما که بچه دبستانی داری بزا بی سواد بمونه. حالا بچه دبستانی ها ایمنی شون از بچه های متوسطه بالاتره. واسه همینم زیر ۱۲ سال واکسن ندارن تو هیچ جا جهان. چون ایمنی خیلی بالایی دارن. ۱۲ تا ۲۰ سال رو بخاطر قطع پاندمی کرونا واکسینه کردن. درسته زیر ۲۰ سال ۱۴ درصد کرونا میگیرن. ولی منظور از زیر ۲۰ سال: ۱۲ ساله ها، ۱۳ ساله ها، ۱۴ ساله ها، ۱۵ ساله ها، ۱۶ ساله ها، ۱۷ ساله ها، ۱۸ ساله ها و ۱۹ ساله ها هستن. ولی مرگ و میر زیر ۱۲ سال اصلا کمتر از ۱۴ درصد هست. شاید زیر ۱۲ سال فقط ۵ درصدشون مرگ و میر داشته باشن.
آخرین اخبار