عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره تداوم مسیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جریان اعتدالگرا نکاتی را بیان کرد.

علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره  آینده اعتدالگرایان و ادامه حیات سیاسی این جریان حول محور یک شخصیت برجسته گفت: جریان اعتدالگرا با محوریت آقای روحانی فعال شد و در این دو دوره انتخابات سهم خود را ادا کرده است.

او ادامه داد: در حال حاضر با اتمام دوره ریاست جمهوری حسن روحانی به نظر می‌رسد که اگر این جریان بخواهد فعالیت خود را ادامه دهد که البته بعید است در وزارت کشور هم ثبت شده باشد اولویت برای رهبری این جریان در ابتدا آقای ناطق نوری است، زیرا پیشینه خوبی در کشور دارد، قبل از انقلاب مبارز بوده است و یک فرد تشکیلاتی محسوب می‌شود. ضمن اینکه از ابتدا عضو جامعه روحانیت مبارز و وزارت کشور هم بوده است.

نمازی با اشاره به احتمال رهبری این جریان توسط حسن روحانی افزود: روحانی به این دلیل که شنیده می‌شود مقداری راحت طلب است چندان برای محور بودن در کارهای تشکیلاتی مناسب نبوده و استعداد این امر را ندارد، به بیانی دیگر یک رهبر تشکیلاتی باید روحیه بسیجی هم داشته باشد تا هرجا که لازم بود حاضر باشد و در سفرها و گردهمایی‌های مختلف حاضر شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره علی لاریجانی نیز بیان کرد: او در اداره مجلس نشان داد که توان سازماندهی مطلوب را داراست و در این سال‌ها هم زمان مناسبی را برای این مهم گذاشته است. اگر قرار باشد درباره اولویت‌های این امر بگوییم، معتقدم که در ابتدا آقای ناطق نوری، سپس آقای علی لاریجانی و در نهایت آقای روحانی قرار دارند.

وی درباره آینده سیاسی این جریان نیز بیان کرد: من آینده چندانی برای این جمع قائل نیستم، زیرا ما ناچار هستیم که در مسیر کارکرد حزبی حرکت کنیم؛ یعنی در کشور باید از هر دو جریان یک حزب فراگیر  تشکیل شود و این جمعیت استعداد تبدیل شدن به یک حزب فراگیر را ندارد، زیرا هشت سال است که شروع به کار کرده است و سابقه قوی طولانی در این زمینه ندارند. از سوی دیگر آنها برای انتخابات و حمایت از آقای روحانی فعال شدند و از ابتدا به عنوان تشکیلات وارد میدان رقابت‌‌های حزبی نشدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر آقا
۲۰:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
مردم هیچ کدامتان را نمی خواهند
امتحان پس داده اید
آخرین اخبار