دستگیری یک شکارچی متخلف در کرمان

جانشین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان از دستگیری یک شکارچی غیرمجازِ شش قطعه کبک در منطقه ده بالای شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود سعید جانشین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمان با اشاره به دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه ده بالای شهر کرمان گفت: ماموران یگان حفاظت کرمان در حال گشت پایش مناطق آزاد و حفاظت شده این شهرستان موفق به دستگیری شکارچی غیرمجاز شش قطعه کبک وحشی در منطقه آزاد شدند.

او افزود: از این متخلف، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی تک لول نیز کشف و ضبط و پرونده برای رسیدگی و صدور حکم به مرجع قضایی ارجاع شد.

شورا‌های شهر و شهرداران به برنامه‌های زیست‌محیطی توجه ویژه کنند

 مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز از شورا‌های شهر خواست، به برنامه‌های زیست‌محیطی توجه ویژه داشته باشند.

او افزود: توجه به مسائل زیست محیطی در حال حاضر به یک مطالبه‌ عمومی تبدیل شده است.

شاکری با تاکید بر اینکه از شورا‌های شهر و شهرداران می‌خواهم که به برنامه‌های زیست محیطی توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: افزایش سرانه‌ی فضای سبز، نحوه‌ی مدیریت پسماند و طرح تفکیک از مبدا، مسائل مربوط به حوزه‌ حمل‌ونقل عمومی، در نظر گرفتن قوانین هوای پاک برای برخورد با واحد‌های آلاینده و ساماندهی واحد‌هایی که در حوزه‌ بازیافت فعالیت می‌کنند از جمله برخی مواردی است که مدیریت شهر‌ها می‌تواند برای کمک به محیط زیست، آن را مدنظر قرار دهند.

او بیان کرد: مسئله مهم در شهر‌های استان کرمان، نخاله‌های ساختمانی است که نیاز است در این زمینه نیز شورا‌ها و شهرداری‌ها به‌طور جدی ورود کنند.

شاکری با بیان اینکه محیط زیست مسئله‌ای است که همه‌ی مردم به آن توجه می‌کنند، گفت: مدام شاهد طرح مطالبات زیست محیطی مردم هستیم که خواسته‌ی به‌حقی هم هست و ما نیز بر آن تاکید داریم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار